Socialt (mer om oss)

Fadäser (hur dum får man bli?)

2585 inlägg 680068 visningar 130 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

totte  
#558135
sundelius skrev:Snart dricker han inte Akvavit längre


Men, men, nää, ää, så får du bara inte skriva, otänkbart, omöjligt :-o :shock: 🙏

   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Blivande snickare  
#558140 Ur led äro tiden 😱

Håller tummarna (hehe :D ) att läkandet går smärtfritt 🤗

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

halvproffs  
#558143 Bättre att ha tummen mitt i handen för då är den bra skyddad 👍 ta du dig en akvavit som stoppar infektion från insidan. Hoppas på god bättring för små sår ska ej föraktas.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#563243 Tummen är bra igjen, men gubben är samma gamla idioten :d :d

Skulle bara kolla oljan på bilen innan
vi körde på påskvisit påskafton.
Gissa vad jag glömde :oops: :oops:

Skulle bara kolla lite andra saker ochså, och senn glömde jag det här locket.
Körde bara tio mil, innan doften av olja berättade att något var fel.

Lyckligvis är det ingen katastrof. Fick fylla på en halv liter, men oljan som sprutat
upp, gör det ganska skitigt i motorrummet.

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#563246 Tankade aspen i kedjeoljetanken, filade med fel filmall och sedan satte jag sågen i yttertyget på brallorna (inget av det vita åkte med, så det blir till att öva sömning). 🙈 Då la jag ned vedkapandet för dagen.

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#563252
Hema skrev:Tankade aspen i kedjeoljetanken, filade med fel filmall och sedan satte jag sågen i yttertyget på brallorna (inget av det vita åkte med, så det blir till att öva sömning). 🙈 Då la jag ned vedkapandet för dagen.

Då skulle du ju körd på - inte gett upp just när det började bli intressant :d :d

Men Aspen i kedjeoljetanken kan ju försvaras eftersom man kan hävda att
det är för att den tanken behövde rengörning - kedjeolja på bränsletanken därimot :mrgreen: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

isteskog  
#563265 Det sistnämnda har man testat någon gång!! 🙃

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#563267 Men @isteskog då! Hällde i ett par droppar olja i bensintanken i förra veckan, innan jag lyckades hejda mig. 👍

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Avslutat-02  
#563269 Va, är ni så tarva på att få gasa igen?...

:d

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

isteskog  
#563271 Till mitt försvar hände det förr i tiden innan jag hade kombidunk. Hade två dunkar av samma sort och var för bråttom, det händer inte i dagsläget .... (har inte så bråttom längre) 😉

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Avslutat-02  
#563273 Om en arbetslust kommer över dig, sätt dig då ner tills anfallet gått över... =))

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Pan  
#563389
vinterrojarn skrev:Om en arbetslust kommer över dig, sätt dig då ner tills anfallet gått över... =))


"Kom arbeidslyst og treng deg på. Her skal du motstand finne!" - Nån som vet vilken film? 🙂 (Det är en norsk film, kan jag avslöja. :grin: )

Avatar Fallback

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

Hema  
#563391 På jobbet jagar de myror, jag frågade om det var arbetsmyror, men så var inte fallet, som tur va. :)

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JensSkoog  
#563393
Pan skrev:
vinterrojarn skrev:Om en arbetslust kommer över dig, sätt dig då ner tills anfallet gått över... =))


"Kom arbeidslyst og treng deg på. Her skal du motstand finne!" - Nån som vet vilken film? 🙂 (Det är en norsk film, kan jag avslöja. :grin: )

Är inte det från "Il tempo gigante"???

Användarvisningsbild

Re: Fadäser (hur dum får man bli?)

JohannesG  
#563397
Pan skrev:"Kom arbeidslyst og treng deg på. Her skal du motstand finne!" - Nån som vet vilken film? 🙂 (Det är en norsk film, kan jag avslöja. :grin: )

Detta säger Solan Gundersen i filmen Flåklypa Grand Prix. :grin: Det är en bra film det, har för övrigt gett inspiration till Christian von Koenigsegg, så vi har norrmännen att tacka för att vi har ett svenskt sportbilmärke idag.

Ludvig: Det blåser nordanvind från alle kanter idag
Solan: Fint arbetsvär de gutt

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).