Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Tillverkare på skogsvagnen?

21 inlägg 4766 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tillverkare på skogsvagnen?

joakim550  
#558015 Hej Alla jag försöker få reda på tillverkaren till min skogsvagn om det nu inte är ett hemma bygge, problemet är ju att jag måste fixa nya hjullager o så!



   TS
Avatar Fallback

Re: Tillverkare på skogsvagnen?

Avslutat-02  
#558016 är det inte bara att mäta hjullagren och kolla med lokala leverantören av lager
eller biltema?

Avatar Fallback

Re: Tillverkare på skogsvagnen?

joakim550  
#558020
vinterrojarn skrev:är det inte bara att mäta hjullagren och kolla med lokala leverantören av lager
eller biltema?

Låter som en bra idé, Men vill gärna veta tillverkaren på vagnen om det nu i te är ett hemmabygge

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tillverkare på skogsvagnen?

The Boxer  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#558022 Är som vinterröjarn skriver, med visshet gränsande till säkerhet standardlager plocka isär och mät upp. :!:

Användarvisningsbild

Re: Tillverkare på skogsvagnen?

halvproffs  
#558024 På kanten på lagret står numret som du uppger vid köp.

Användarvisningsbild

Re: Tillverkare på skogsvagnen?

rokon  
#558026 Har lagren skurit eller är det endast ett stort glapp? Om det är glappande koniska rullager så ställer du åt spelet med centrummutter.
Vagnen verkar vara ett hemmabygge modell äldre

Avatar Fallback

Re: Tillverkare på skogsvagnen?

Avslutat-02  
#558029 Är det bara jag som ser lite konstigt, men lutar inte framhjulet på vänstra boggin lite inåt?

Avatar Fallback

Re: Tillverkare på skogsvagnen?

Blivande snickare  
#558033
vinterrojarn skrev:Är det bara jag som ser lite konstigt, men lutar inte framhjulet på vänstra boggin lite inåt?

Jag ser inte men kanske just därför lagret ska bytas.

Avatar Fallback

Re: Tillverkare på skogsvagnen?

Avslutat-02  
#558041 ja eller dras åt lite.......

Användarvisningsbild

Re: Tillverkare på skogsvagnen?

halvproffs  
#558047
vinterrojarn skrev:ja eller dras åt lite.......

Och fettas in rejält med bra fett.

Avatar Fallback

Re: Tillverkare på skogsvagnen?

Avslutat-02  
#558048 ÅH va man älskar såna jobb, gegga lite med smörjfett och kräla runt i olja.....

Avatar Fallback

Re: Tillverkare på skogsvagnen?

joakim550  
#558058
rokon skrev:Har lagren skurit eller är det endast ett stort glapp? Om det är glappande koniska rullager så ställer du åt spelet med centrummutter.
Vagnen verkar vara ett hemmabygge modell äldre

Glapp, jag ska i första hand försöka fettstinna lagret o dra åt det, o funkar inte det så blur det nytt

   TS
Avatar Fallback

Re: Tillverkare på skogsvagnen?

joakim550  
#558059
vinterrojarn skrev:Är det bara jag som ser lite konstigt, men lutar inte framhjulet på vänstra boggin lite inåt?

Punktering på den andra sidan på vagnen 😂😂

   TS
Avatar Fallback

Re: Tillverkare på skogsvagnen?

joakim550  
#558060
vinterrojarn skrev:ÅH va man älskar såna jobb, gegga lite med smörjfett och kräla runt i olja.....

Älskar smörjning, ska ta varenda nippeln på traktorn med!

   TS
Avatar Fallback

Re: Tillverkare på skogsvagnen?

Avslutat-02  
#558063 Ja, men som en annan får göra,ligga på backen och krypa under isiga kalla maskiner som det bara rinner olja och diesel ur, då myser man speciellt......

:-bd :-bd :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).