Motorsåg och handhållet

Partner 410 startproblem

36 inlägg 9966 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Partner 410 startproblem

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#556628 Japp skrev fel. Rättade till det.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Partner 410 startproblem

Avslutat-02  
#556629 Ingen panik tänkte bara om du inte hade sett det. :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Partner 410 startproblem

JerkaN  
#556636 Ni skriver båda två 505 XXX men på sprängskissen står det 503 XXX. Då sprängskissen är närmare 25 år gammal antar jag att det nya numret är en ersättningsdel?

   TS
Avatar Fallback

Re: Partner 410 startproblem

Avslutat-02  
#556637 Ersättning nummer, samma delar nya nummer.

Användarvisningsbild

Re: Partner 410 startproblem

JerkaN  
#557622 Kommer dröja ett tag med fortsatt mekande. Lyckades skada Ulnarisnerven vid handleden i helgen (klantade till det med köksrenovering och keramikhäll som kraschade och jag fick in glasskärva in i handleden) vilket gör att höger hand är obrukbar just nu. Hoppas att läkarna kan fixa till det.

   TS
Avatar Fallback

Re: Partner 410 startproblem

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#557626 Satan vilken otur! Hoppas det löser sig! 👍

Avatar Fallback

Re: Partner 410 startproblem

Avslutat-02  
#557646 usch då, ta det lugnt och krya på dig :-bd 🤗

Användarvisningsbild

Re: Partner 410 startproblem

totte  
#557657 Vi håller tummarna för att det fixar sig med näven, riktigt surt när sånt händer.

Användarvisningsbild

Re: Partner 410 startproblem

halvproffs  
#557663 Det där lät otrevligt. Hoppas på snabb bättring!

Användarvisningsbild

Re: Partner 410 startproblem

JerkaN  
#557844 Enligt läkaren som opererade var 80 % av nerven hel. Så återhämtningen var 100 ggr bättre chans enligt honom. Sjukskriven 2 mån till att börja med.

   TS
Avatar Fallback

Re: Partner 410 startproblem

Avslutat-02  
#557849
JerkaN skrev:Enligt läkaren som opererade var 80 % av nerven hel. Så återhämtningen var 100 ggr bättre chans enligt honom. Sjukskriven 2 mån till att börja med.



va bra att den var så pass hel.

svärfar hade artros i tummen, han opererades för en månad sen, han är sjukskriven i minst 6 mån....

du är snart igång igen... :-bd :-bd :-bd

Användarvisningsbild

Re: Partner 410 startproblem

JerkaN  
#577972 Nu är jag tillbaka. Handen är fortfarande inte helt OK, men jag kan hålla hyfsat i en skruvmejsel, träffar spikarna med hammaren när jag ska spika m.m. Var inte så för 1-2 månader sedan. Fortfarande inte kontakt med alla muskler, och de jag har kontakt med nu är svaga som sjutton.

Men jag får inte till det. Har plockat isär igen, och jag tycker det ser ut som att det är ett mellanrum och det får det väl inte vara. Det är väl där suget ska bli som driver membranet. Ska jag lägga en o-ring bakom så att den kommer ut lite? Ja, jag vet att jag ska göra rent mer, lite skämmigt att lägga ut såna här bilder. Och jag kan säga att nu är det mer än bara startproblem, den går bara på startgas.

1563994960_190724_insug01.jpg


1563994960_190724_insug02.jpg

   TS
Avatar Fallback

Re: Partner 410 startproblem

Avslutat-02  
#577973 Jag skulle nog hellre stryka lite packning på tub runt.

Men det låter som om du har problem med vevhuset snarare.....

Packningarna runt cylindern brukar vara täta ändå....

Användarvisningsbild

Re: Partner 410 startproblem

JerkaN  
#577980 Hur menar du då? Den gick bra som sjutton innan jag gav mig på den. Det enda var att den vara svårstartad när den stått en vecka eller längre. När jag väl fick igång den var den lättstartad både varm och kall. Men nu känns det som att den inte får bränsle. Jag har kollat att bränsleslangen är hel, så det borde inte vara det heller. Det är den där lilla packningen som jag tycker ser ut att vara för kort så att det blir ett mellanrum och den av den anledningen inte kan skapa tryckförändringarna för att driva membranet pga läckage.

   TS
Avatar Fallback

Re: Partner 410 startproblem

Avslutat-02  
#577981 Tror du att en oring håller då?

Hade nog hellre skurit av en bit av den gamla om den är hyfsat hel.

Om inte annat så kan man spraya lite wd40 eller liknande där när man får sågen att vilja gå.

Då märker du om den är otät....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).