Motorsåg och handhållet

Hjälp felsökning 357xpg

115 inlägg 19635 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Hjälp felsökning 357xpg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#556270 Byt slangen nu när du har det itu ändå.
Du ser inte mycket så bäst är o dra av den o titta.
Bäst är då o sätta dit en ny slangbit. De håller inte i evigheter.

Är du säker på om mellanstycket är helt?

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Hjälp felsökning 357xpg

Avslutat-02  
#556280 Ja lika bra att byta slangen, det var den ja funderade på om det var en lite reva....

Avatar Fallback

Re: Hjälp felsökning 357xpg

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#556284 Nej, jag är inte säker på något. Men jag vet inte hur jag får itu delarna utana att skruva av cylindern, som det står i verkstadsmanualen att man skall göra.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hjälp felsökning 357xpg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#556286 Har du manualen så gör som det står. Ibland har de riktigt fina tunna sprickor som knappt syns om man inte busar med dem o drar eller trycker dem.

Avatar Fallback

Re: Hjälp felsökning 357xpg

Avslutat-02  
#556293 Ja Jo, tänkte bara om du inte ville skruva isär hela sågen, så går det att plocka isär detta ändå, nyp med en tång och tryck med en mejsel på låset så går det upp, är bara att lira ut munstycket sedan, lite mera krångel sedan vid montering.

Men å andra sidan, om du ska ha sågen kvar och vill ha den vid liv länge, kanske det är lika bra att skruva isär och byta packboxarna, cylinderfotspackningen mm

Avatar Fallback

Re: Hjälp felsökning 357xpg

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#556313 Har gärna kvar sågen länge, men är rädd att jag inte får igång den trots massa reparationer! :)

   TS
Avatar Fallback

Re: Hjälp felsökning 357xpg

Avslutat-02  
#556316 Lägg den i en låda och posta den till mig så får du tillbaka en fungerande såg som går som tusan,,,,, 😂 skämtar mest...... :d :d

Avatar Fallback

Re: Hjälp felsökning 357xpg

sveakatten  
#556323 Där tror jag du har en affärs idé, skulle gärna sänt i väg min såg efter att tankat den med aspen. :((
Mangan, undrar om du inte skulle lägga förgasaren i aspen, den du brukar ha, ett par dar och blåsa rent den sedan?

Avatar Fallback

Re: Hjälp felsökning 357xpg

Avslutat-02  
#556326 Tjaa är det någon som vill kosta på att skicka sin såg så absolut, gör gärna det!

:-bd :-bd :-bd :-bd

Avatar Fallback

Re: Hjälp felsökning 357xpg

Avslutat-02  
#556327 Hur gick det med sågen sveakatten?

Avatar Fallback

Re: Hjälp felsökning 357xpg

sveakatten  
#556337 Plockade på förgasaren jag fick av dig, utan att göra något alls åt den.
Blev mycket lättare att få gång på den när jag hade lite grund gas( den lilla plast biten som var dålig på min)
Tack igen, nu har jag nog 2 bra sågar \:d/ \:d/

Avatar Fallback

Re: Hjälp felsökning 357xpg

Avslutat-02  
#556338 :-bd \:d/ :-bd

Avatar Fallback

Re: Hjälp felsökning 357xpg

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#557021


Jahapp, nu bytte jag (den korta) impulsslangen då. Ingen skillnad.

Bytt tändstift, bränsleslang, bränslefilter, membran i förgasaren och impulsslang. Vad står på tur?

Den lämnar helt plötsligt en pöl olja efter sig, vad är det nu som gått sönder? :roll:

   TS
Avatar Fallback

Re: Hjälp felsökning 357xpg

Avslutat-02  
#557024 Det kan de göra om man kört utan att köra i virke.

Då skulle ja plugga dekompventilen.
Och efter det kolla packboxarna.

Avatar Fallback

Re: Hjälp felsökning 357xpg

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#557035 Hur pluggar man dekompen?

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).