ATV och UTV i skogen

Vilken bandsats är bäst?

8 inlägg 10740 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vilken bandsats är bäst?

Blomqvist  
#444505 Är det stor skillnad mellan olika fabrikat på bandsatser?
Finns det något fabrikat som räknas som bandsatsernas "Rolls Royce"?
Är det något fabrikat man helt ska undvika?
Hur är Polaris och Can-Am´s egna bandsatser?
Kort sagt, -Viken ska man köpa?



   TS
ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Vilken bandsats är bäst?

Tokslut  
#446343 Det beror väl på vilken märke på ATV du har, själv valde jag Camoplats Tatou 4s (ägde då Polaris 850XP 2011). Men det var 2011 jag läste på.

Trackshare va ett bra ställe att läsa på om bandsatser http://www.trackshare.com

Användarvisningsbild

Polaris nya förbättrade

traktorz  
#446348 Har använt Polaris gamla och nya bandsats till en Polaris 850. Väsentlig skillnad till det bättre med den nyare förbättrade. Den nyare är snällare mot de bakre bärarmarna, ty även bakdelen hos bandsatsen är numera avfjädrad.

Användarvisningsbild

Re: Vilken bandsats är bäst?

Tokslut  
#446498 Tatou 4s var avfjädrade runt om redan 2011 och gummerade hjul för mindre isbildning

Användarvisningsbild

Re: Vilken bandsats är bäst?

Blomqvist  
#446625 Det blev Can-Am Apache 360.
Inhandlades samtidigt som jag lade en beställning på en ny Can-Am Outlander 1000. :-bd

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken bandsats är bäst?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#446628
Blomqvist skrev:Det blev Can-Am Apache 360.
Inhandlades samtidigt som jag lade en beställning på en ny Can-Am Outlander 1000. :-bd

1000! Med band! Hur kul ska inte du ha nästa vinter! [emoji1]

Avatar Fallback

Re: Vilken bandsats är bäst?

rila  
#554920 Hej, när man läser annonser ang tatou bandsats så förekommer 2 beteckningar. tatou 4s och tatou t4s. någon som vet vad är skillnaden är, eller om det enbart är olika årsmodeller?

Användarvisningsbild

Re: Vilken bandsats är bäst?

Archeru117  
#555368
rila skrev:Hej, när man läser annonser ang tatou bandsats så förekommer 2 beteckningar. tatou 4s och tatou t4s. någon som vet vad är skillnaden är, eller om det enbart är olika årsmodeller?


https://www.atvhuset.se/atv-tillbehor/bandsats.html där ser du, jag TROR att TJD 4S är samma, är skillnad på ramen, och hela 1mm på de bakre banden. Kanske finns nå mer om man klickar in, inte läst hela artikeln men borde stå där :d

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).