Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3267 inlägg 607934 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Avslutat-02  
#552798 Åtta grader kallt, en halv cm nysnö, blankis in under.

Jippie, snart armbrott...... :d

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#552801 Du får hålla dig inne i skogen ..... där är det iaf inte halt! 😉

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Avslutat-02  
#552805 Ja kanske de, men vägen dit håhåjaja vilket halkobjekt.

Är som när frugan kom hem igår, hörde en hög duns i kåken, tänkte va fan va det?

:-ss Då hade hon trampat på bromsen i backen ner till gården och kört in i stupröret ute på väggen.

Nummer plåten lossnade. =)) =)) =)) =))

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Seb macahan  
#552813 Konstig vinter. Ena dagen 7-10 plusgrader, de ivrigaste lägger på sommardäck och vårfåglar spelar. Nästa dag, jour telefonen ringer och det är dags att roa sig om natten....2dm som mest.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552976 Just nu +3 grader skall bli 6-7 plusgrader i morgon och den kommande veckan. Man kan ju alltid chansa på grangallringen i helgen eller också hälla på lite Adblue på stubbarna 😢

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

stone66  
#553050 -2 det va -7.5 igår kommit lite snö i natt. Är på väg ner till skogen men det är ju lite för skönt o sitta i soffan framför brasan. Tur man har kamin i huggarkojan me förstår inte hur man kan klara sig utan eldstad

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#554942 Snön vräker ner här. Och värre ska det bli om man får tro på smhi.
Syns inte så tydligt.
Värre i verkligheten.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#554953 Och här är det strålande solsken och 6 grader kallt. Har precis huggit klart i den kommande betes/lövskogshagen. Hoppas ditt väder stannar upp och inte kommer hit, Proffset ....... 😉

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#554990 Här har det snödd hela dan, men inte mycket, och nästan regn.
Men dom lovar mer i dagarna som kommer, så det är bra att
slungan inte är gömd bort :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#555089 Från vår till vinter. Nästan snöfritt på gårdsplan (dock mycket snö på hyggen mm) och så kom det nästan 2dm och mer till helgen :sad:
Kallt idag.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#555091 -14 och lätt snöfall (hitills!) Blir nog någon tank gallring, Mellanskogsårsmöte på kvällen får avrunda dagen.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#555093 -16 här, för kallt för mig att hugga. Men kanske det stiger under dagen. :???:

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#555102
Uvskogen skrev:-16 här, för kallt för mig att hugga. Men kanske det stiger under dagen. :???:

10.00 ska det vara -7 här och det blir nog lika hos dig uven. Bara att fila kedjan tills dess :mrgreen:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#555105
halvproffs skrev:
Uvskogen skrev:-16 här, för kallt för mig att hugga. Men kanske det stiger under dagen. :???:

10.00 ska det vara -7 här och det blir nog lika hos dig uven. Bara att fila kedjan tills dess :mrgreen:


Ha ha, nu försökte ju jag hitta en bra ursäkt för att sitta kvar i soffan med kaffet! :d

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Avslutat-02  
#555107 13 grader kallt och snön yr i lyften, usch.
nä tacka vet ja, en grov grangallring med mycket ris det håller kylan borta. :-bd :-bd :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).