Skördare

Lägga in prislista i skördare

6 inlägg 2718 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Lägga in prislista i skördare

caseih99  
#554962 Hej, är ganska ny på skördare. Har kört en valmet 911.5 manuellt ett tag nu och skulle vilja ha en vettig prislista i den. Vart får man tag på prislistorna, antar att det är bolagen som ger ut dem eller? Sedan undrar jag hur komplicerat det är att få in den i datorn. Det är en 911.5 från 2012, tror datorn heter maxixplorer. Är det bra någon fil man lägger in från en usb?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Lägga in prislista i skördare

Fredrik Reuter  
#554964 Hej,
Ja, det stämmer, det är främst uppdragsgivaren som "tillverkar" en prislista för resp skördarmodell inom ett visst distrikt.
Prislistorna, eller APT-filerna, skickas oftast på mail och beroende på om du har internet i traktorn eller ej avgör om du får tanka över filerna på en sticka eller ladda ner direkt i datorn.

Avatar Fallback

Re: Lägga in prislista i skördare

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#554966 Vad är det för sortiment och längder du vill köra? Ska du leverera timmer så är det bäst du ber din kund att skicka en prislista med dom längder och diametrar som dom vill ha

Användarvisningsbild

Re: Lägga in prislista i skördare

caseih99  
#555028 Ja det är väl de normala sortimenten. Timmer över 14, massa och röta. Jag vet inte om det är någon speciell prislista i den nu. Trädslagen är på engelska. Om jag skulle köra på automatik så vill han göra allt timmer 3m och all massa 5m. Innan jag skulle börja att köra så var det något fel på datorn. Tror det hette bios eller något liknande. Så vad jag förstod så bytte dom det. Kan den reparationen påverkat prislistan och "nollat" den så att det står på engelska och han vill göra konstiga längder?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Lägga in prislista i skördare

skogsjan695xl  
#555083 Kan kolla om jag har några apt filer liggande på datorn. Har du sökt i datorn så inte det ligger några filer i den på hårddisken?

Avatar Fallback

Re: Lägga in prislista i skördare

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#555112 Jag har apt filer, skicka pm om du vill ha. Men vad menar du med dom vanliga längderna? Vi kör lite olika prislistor....
Om det ligger några. Apt filer på datorn så brukar dom ligga i data mappen under C:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).