Traktorer och processorer

Arbo

75 inlägg 17213 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Arbo

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#554924 Chockerna ligger kvar i kretsen i hydrostaten så de är lugnt

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Arbo

Forestboy  
#554958 Så det är bara lägga t-styck mellan orbitrol och cylinder och dra slang till ytterhydraul uttag[emoji848]

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbo

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#554960 Finns flera som gjort så

Användarvisningsbild

Re: Arbo

HannuRöj  
#555060 Min är öppet typ. Retur = serienippel. Danfoss orbitrol i Ursus. Styrventil P till T fitt.
Några 05 serierna var stengt typ. Styrventil P till T stängt.
Övertryck inbyggt i orbitrol.
Helt elektrisk kan också göras. Autopilotmotor med gummihjul, som ställas utanför ratten. Ratten kan användas samtidigt med motorn. Hjulen slirar då.

Avatar Fallback

Re: Arbo

Forestboy  
#555161 Har nån bra ide hur man lätt gör fram- back pedal på en hitech?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Arbo

HannuRöj  
#555201 Fråga Nisula Forest reservdelar, hela sats. Tillvärkas i Jämsä. Tror det är ingen svårt att montera sjelv. Priset vet inte, men nogra komponetter har jag bestellt, varit ok.
Bakratten är Valtras egen i Nisula.

Avatar Fallback

Re: Arbo

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#555216 Jag fixade vippor i armstödet för fram o back o handbromsen, rätt smidigt de med

Avatar Fallback

Re: Arbo

Forestboy  
#555229
gnisten83 skrev:Jag fixade vippor i armstödet för fram o back o handbromsen, rätt smidigt de med
Vart koppla du in dig?

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbo

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#555232 Till saken hör att min har twin trac från fabrik men jag har kopplat in mej i högra sidopanelen och den kontakten till de borde finnas även i icke twin trac modeller.
Annars får du leta upp var den främre riktningsväljaren är inkopplad.

Obs att du måste koppla ur handbromsen elektriskt innan du kan välja en riktning annars blir de felmeddelande i displayen och då måste du starta om traktorn

Avatar Fallback

Re: Arbo

Amatörhuggare 62  
#555349
1551978572_20190307_161753.jpg
Här nr på grejer t Twin Track

Avatar Fallback

Re: Arbo

Forestboy  
#621565 Pedaler blev det..

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbo

Forestboy  
#626383 Idag hände nåt med min arbo, den vill bara puls ut ingen skillnad vilken knapp jag trycket på. Ställer jag den på ände med tryck bort då åker bommen in. Vart skall jag söka felet? 😬

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbo

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#626393 Händer detta direkt vid uppstart?
Går de tvångsköra ventilen genom att trycka på respektive sida av den?

Avatar Fallback

Re: Arbo

Forestboy  
#626400 Den åker sakta ut när jag lägger trycket på och där blir den. Känns som inre lekage i cylindern. Ingen skillnad om jag trycker bak eller fram, man ser att slangarna trycksätts åt båda håll. Skall kolla ventilen. Atso sa att det är såggivaren som sagt upp, får kolla den med..

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbo

Forestboy  
#626410 Cylindern är det inte, nåt på elsidan. Lade ny kontakt direkt till batteri och pyssla lite i kopplingsdosan på aggregatet och vips så funka det igen. Tack för dyra råd ivf!☺

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).