Verkstan

Bilder på haveri.

2230 inlägg 582994 visningar 111 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

forest.  
#550159
källshult skrev:
Hema skrev:Skulle tanka ATVn med min Husqvarna 15L bensindunk med snabbpip likt den på kombidunken.
1520444395_dsc_1662.jpg

Men det gick dåligt och efter jag vände på dunken såg jag att "muttern" hade spruckit.

Letade upp kvittot, mailade Gårdsman på måndagen och idag (onsdag) låg en ny i postlådan. Vilken bra service och smått otroligt, då Postnord varit inblandad. :) :-bd

Hoppas det löser sig för dig ananders.

Det här hänt så för mig också på min 15l Husqvarna bensindunk och det var ungefär ett halvår efter jag hade köpt den . Fick en ny av Husqvarna återförsäljare och dom skickade den söndriga till Husqvarna för reklamation .



Vad var det för dunk?

Köpte en 10l reservdunk på Jula för att ha med i bilen men den verkar inte vara riktigt tät fast det inte läcker, känner bara lite bensinlukt, någon som har bättre förslag på dunk? Har en 5l som heter Bell plasti can men det verkar inte tillverkas längre eller har de bytt namn? den är fortfarande tät fast den är 15 år + att den är i tjock plast den typ som hva. kombidunkar är gjord av

Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Avslutat-02  
#550165 Hva har en bränsledunk på 15L med spillfri pip, jättebra och håller även bränsle ångor inne.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Värmlänning  
#550177
vinterrojarn skrev:Hva har en bränsledunk på 15L med spillfri pip, jättebra och håller även bränsle ångor inne.

Den har jag också. Den håller tätt

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

DanK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#550824 Lite annorlunda haveri.
Vägen blev bortspolad i dag då en timmervälta med kubb blivit lagd lite olämpligt i en bäck.
Vältan trycktes så småningom ner i bäcken som tog en ny väg in i vägen så att säga och haveriet var ett faktum.
Tack vare alerta entreprenörer blev det en snabb och snygg återställning på ett par timmar så de ofrivilligt instängda boende kunde få köra ut till omvärlden, inklusive mig själv. Det var dock lokala entreprenörer och inte entreprenören som kör ut virket. De som kör ut virket blev upplysta om faran redan i veckan innan skadan uppstod men hann väl inte åtgärda i tid.
Fint med människor som engagerar sig!
Man får betänka att att folk ska ställa upp och köra maskin och lastbil, bergtäckt ska öppna, grannen tog sin skotare och flyttade vältan etc.
Vägen bortspolad söndag morgon
Några timmar senare på söndagen är vägen återställd så det går att passera. Slitlager ska på vid återställningen efter virket hämtats.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JohannesG  
#552108 Ett haveri som "repareras" men samtidigt säkerställer ett annat haveri i framtiden!!! 😱 😱 😱 😱 😱 😱 😱

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Äboda  
#552218 Wirebrott när jag försökte bärga ritstocken av en omkull låst frötall. Någon som har bra tips på en hållbar wire?

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

halvproffs  
#552233 Vajer till personhiss fick jag gratis av montör.

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Avslutat-02  
#552234 Skogma har flätad Wire jättebra, lite dyr men håller.

Har den på skogsvinschen, ca 50 m. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Ingarhs  
#554649 Etter å ha kjørt ut siste lasset på dagen i går, så tenkte jeg å bare ta en liten tur og pakke litt vei til neste område med vindfall. Kom bare 70m i tung bløtsnø, med delvis skare før drivaksler foran på ATV ble slik
Drivaksel venstre side foran


Så nå står den slik til nye er på plass

Venstre drivaksel foran, litt for mange løse deler etter at mansjetter er fjernet

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

bgl  
#555361
Litet haveri som inte blev dyrt men väldigt kletigt!
Vi bytte fönster och fönsterblecken skulle enligt instruktion klämmas fast i silikon under en plåtlist som sitter under karmen. Plötsligt gick sprutan tyngre, större kraftansträngning slutade med att pluggen som pressas vidare inuti patronen gick sönder på något sätt och silikonet kom ut galen väg!

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

axwell  
#555408
Ingarhs skrev:Etter å ha kjørt ut siste lasset på dagen i går, så tenkte jeg å bare ta en liten tur og pakke litt vei til neste område med vindfall. Kom bare 70m i tung bløtsnø, med delvis skare før drivaksler foran på ATV ble slik
1551649590_img_20190303_202721.jpg


Så nå står den slik til nye er på plass

1551649589_img_20190303_203931.jpg


Ajdå, ytterligare en Polaris med drivaxelbrott. 😡
Trodde att det var bak som det händer så ofta på Polaris.

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

Ingarhs  
#555448 Tja, har kjørt drøye 300 timer og dette er det første som hender. Det var tung snø, hadde fult svingutslag og bærearmen var helt nede, litt hjulspinn og fremhjulet grep tak i noe røtte/busker skjult under snøen, så at noe måtte skje var vel ikke så rart, desverre var det drivakeslknuten ute ved hjulet. Men nå er ny HD akslinger på plass, så til helgen er det på'n igjen :-)

Avatar Fallback

Re: Bilder på haveri.

Amatörhuggare 62  
#555609
Punktering.
Så jag hann unna i går.
M röjsåga

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

JensSkoog  
#555618
Amatörhuggare 62 skrev:Punktering.
Så jag hann unna i går.
M röjsåga

Ska lite till för att det däcket pungar.
Toler väl båda småspik och skruvar?
Vet du vad som orsakede det, "Amatörhuggare 62"?

Användarvisningsbild

Re: Bilder på haveri.

stegmaster  
#556588 Min grävskopa verkar fått en stroke, då den ser lite konstig ut på ena sidan. :wink:
Ja, ja, blir att beställa en ny riktig Norsk grävskopa imorron, even om det kommer svida rejält i plånboken.
Kommer givetvis svetsa ihop denna vid tilfälle så den går att bruka, men vil en en riktig skopa jag kan lita på.
(Har fortfarandet 4 nya Cat tänder til den, så vore fint om den håll ihop til man kört slut på dessa.)


11

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).