Motorsåg och handhållet

Byte av förgasare Husqvarna 560

74 inlägg 13594 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Avslutat-02  
#552505 Är det verkligen en seriös handlare du har att göra med, eller är det någon som inte kan.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

TrioBrake  
#552506
vinterrojarn skrev:Är det verkligen en seriös handlare du har att göra med, eller är det någon som inte kan.
Bra fråga där med! Haha, tyvärr så är det beroende på vem som står bakom disken.

   TS
Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Avslutat-02  
#552507 Okej,,,där har vi svaret på varför sågen ej går bra eller inte blivit åtgärdad.

När nya mjukvaror dyker upp skickar ja ett sms eller mail till mina kunder, om detta.

Kom in på en kopp kaffe, så uppgraderar vi sågen under tiden brukar ja skriva.
Om de köper något så har ja fått försäljning på detta, annars trogna återkommande kunder.

Användarvisningsbild

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

TrioBrake  
#552508
vinterrojarn skrev:Okej,,,där har vi svaret på varför sågen ej går bra eller inte blivit åtgärdad.

När nya mjukvaror dyker upp skickar ja ett sms eller mail till mina kunder, om detta.

Kom in på en kopp kaffe, så uppgraderar vi sågen under tiden brukar ja skriva.
Om de köper något så har ja fått försäljning på detta, annars trogna återkommande kunder.
Låter som ett väldigt bra förhållningssätt till sina kunder, dom kanske inte var så pigga på att uppgradera sågen åt mig då den ej är köpt där [emoji6]

   TS
Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Avslutat-02  
#552530 Det är bara ännu sämre, detta är ett serviceföretag, och ett service yrke.....

Användarvisningsbild

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

TrioBrake  
#552533
vinterrojarn skrev:Det är bara ännu sämre, detta är ett serviceföretag, och ett service yrke.....
Ska ta och ringa en annan anställd där som jag litar på och se vad han säger, men att ta och uppgradera sågen är iaf prio ett :D

   TS
Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Avslutat-02  
#552534 Hoppas allt ordnar sig, och skriv vilket fel de hittade.

Användarvisningsbild

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

TrioBrake  
#552557 Han gick redigt i typ 20 minuter sen började han bete sig illa igen, så blir till att bege sig in till handlaren efter arbetsdagen och uppdatera sågen..

   TS
Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Avslutat-02  
#552563 Vänta lite nu, hade de gjort en felsökning?

Men ingen kalibreringen av gasen?
Hur vet ni då att det är något spjäll eller liknande som kärvar?

Va har du för stift, gamla hva 500 serien hade NGK, dessa blev väldigt dåliga fort, provat att byta?

Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Bosse1  
#552564 Följer inte uppdateringar med på köpet? Datorer,bilar osv har väl det om det är nåt tjall i programmet ??

Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Avslutat-02  
#552565 Nja inte som hva har uttalat sig om iallafall.
Ja tar inte betalt för den tjänsten.

Inget bra service beteende.

Användarvisningsbild

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

TrioBrake  
#552578
vinterrojarn skrev:Vänta lite nu, hade de gjort en felsökning?

Men ingen kalibreringen av gasen?
Hur vet ni då att det är något spjäll eller liknande som kärvar?

Va har du för stift, gamla hva 500 serien hade NGK, dessa blev väldigt dåliga fort, provat att byta?
Dom gjorde en felsökning igår och såg då att det var gasspjället, och då tog dom bort felkoden och sa åt mig att testa och se om det blev någon skillnad

   TS
Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Avslutat-02  
#552580 Men va fan, det märker man ju om man startar sågen på plats.

Låter ju nonsalant emot kund, nä men testa. Åk fram och tillbaka.... Helt i onödan, helst.


Om man konstaterar spjäll, beställ nu förgasare, kolla service pipparna, där står det vilken maskin som haft det och det problemen.

Användarvisningsbild

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

TrioBrake  
#552589
vinterrojarn skrev:Men va fan, det märker man ju om man startar sågen på plats.

Låter ju nonsalant emot kund, nä men testa. Åk fram och tillbaka.... Helt i onödan, helst.


Om man konstaterar spjäll, beställ nu förgasare, kolla service pipparna, där står det vilken maskin som haft det och det problemen.
Så att uppgradera mjukvaran är uteslutet? Har du något hum om hur mycket en förgasare går på?

   TS
Avatar Fallback

Re: Byte av förgasare Husqvarna 560

Avslutat-02  
#552590 HVA vill 952 kr exkl moms.
jag tar 800 kr exkl moms. då ingår arbetet.
Senast redigerad av Avslutat-02 ons 20 feb 2019, 13:26, redigerad totalt 1 gång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).