Skotare

Någon som söker en lärling?

9 inlägg 3046 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Någon som söker en lärling?

Aidehagen  
#552286 Hej! Jag vill byta yrke och vill satsa på skogsmaskinförare. Grejen är att jag inte har någon utbildning, jag har kört lite skotare med far min när jag var yngre och diverse maskiner som teleskopare och hjullastare nu på äldre dar, så lite maskinvana har jag. Jag vill inte påstå att jag är ett proffs och därför hade jag tänkt mig något slags lärlingsupplägg.
Då jag har ett dagjobb som jag inte riktigt trivs med så hade jag gärna hängt med några helger per månad så jag får lära mig först och visa vad jag kan.
Jag söker företag kring kalmar med omnejd, jag har egen bil och tar mig dit ni vill.
Så känner du till en företagare eller är du en företagare som vill ta emot en lärling som inte är rädd för att jobba hårt, som har ett intresse för maskiner och natur och som alltid kommer ge allt, så finns jag här. Bara skriv eller pma vid intresse.

och har jag lagt inlägget fel så ber jag om ursäkt och admin får givetvis ändra eller ta bort.

#köraiskogen



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Någon som söker en lärling?

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552300 Synd att du inte hade erfarenhet av skördare, vad jobbar du med nu?

Användarvisningsbild

Re: Någon som söker en lärling?

Aidehagen  
#552301 Erfarenheten har jag tyvärr inte men jag är aldrig sen på att lära mig 😀 jag är snickarlärling

   TS
Avatar Fallback

Re: Någon som söker en lärling?

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552306 Har man bara viljan så😊 funderat på nån utbildning i skogen?

Användarvisningsbild

Re: Någon som söker en lärling?

Aidehagen  
#552320 Nä jag har redan tillräckligt med studielån ja fick från snicksrutbildningen så nå mer skola är jag inte sugen på, hade hoppats på lära av att göra.

   TS
Avatar Fallback

Re: Någon som söker en lärling?

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552321 Tyvärr är det nog svårt att hitta nån som tar emot lärlingar ,jobba några år som snickare och ta en utbildning efter det. Finns ju vuxenutbildning

Avatar Fallback

Re: Någon som söker en lärling?

Beavern  
#552339 Till entreprenörer i området; våga chansa att ge en sådan kille chansen. Jag har gjort det med några liknande i mina trakter och ångrar mig inte en sekund. Finns viljan och intresset så tar det inte lång tid innan de med rätt vägledning och lite tålamod är en bra bit påväg. Engagemang och intresse slår utbilningar många gånger.
SYNkurserna hinner man knåpa ihop eftersom så det behöver inte göras dag ett.
Till @aidehagen lycka till, jag hoppas att du får leva din dröm i arbetslivet.

Avatar Fallback

Re: Någon som söker en lärling?

skogsbonne  
#552420 Någon utbildning för skotare är överskattat, stor del handlar ju om krankörning och det lär man sig av körtimmar.

Är du beredd att jobba billigt/gratis i början tror jag du finner en plats utan problem :)

Användarvisningsbild

Re: Någon som söker en lärling?

Aidehagen  
#552423 Jo jag är villig att jobba billigare i början, gäller bara att hitta någon, jag har försökt o ringa runt till några i närheten men inte haft någon som nappat än

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).