Öppna kategorin

Svenska Rallyt

13 inlägg 2469 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Svenska Rallyt

Sture Andersson  
#552069 Vi har haft ett VM Rally i Värmlands skogar ,tyvärr har jag aldrig kommit mig för att åka och titta på detta .Verkar som dom flesta i Värmland är ute och kollar .Är lite nyfiken på inställningen här till Rally .
För egen del slukar jag allt som visas från VM rallyt .
Och det är det som jag funderar på, för det är i mitt tycke väldigt lite ,det mesta på SVT Play .
Och är det i SVT så är det på sena tider .
Kolla på Aftonbladets sida ,inte ett ord om att vi haft ett VM rally i Värmland.
Tydligen är det totalt ointresant för Stockholmare .
Men det kanske bara är jag och Värmläningarna som tycker det är kul med Rally .



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Svenska Rallyt

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552071 Rally på SvT 1 nu😊

Användarvisningsbild

Re: Svenska Rallyt

Rohdin  
#552075 Tror det är "omodernt" för mainstream media. sen har även WRC rätt hårda rättigheter dom har t.ex livesändningar på alla sträckor på deras hemsida (med månadsbetalning) därav så lite på vanlig tv nu för tiden.

Avatar Fallback

Re: Svenska Rallyt

tallen100  
#552077 Rallyt kvittar mej totalt, det kan väl vara lite roligt att drar ut lite folk, men roligast är när det är över :wink:
Lite roligt är allt "vanligt folk" som plötsligt blir rallyförare vid den här tiden :roll: :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Svenska Rallyt

Sture Andersson  
#552083 :oops:
Flisaren skrev:Rally på SvT 1 nu😊

:oops: :oops:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Svenska Rallyt

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552087 Jag var tvungen att kolla, och på Aftonbladets startsida fanns det inget med om Svenska Rallyt.

Man kan däremot se att dom skriver om att Djurgården har börjat sparka boll...
Ett antal artiklar om Melodifestivalen...
Blondinbella som försvarar sitt flygande...
Det närmsta rally är en artikel / film där en rallybil kraschar efter att ratten lossnat...

Väljer man sen att klicka så man kommer till sportbladet så hittar man faktiskt en artikel om Svenska Rallyt, innan man hittar det så finner man artiklar om VM i Åre, om att någon Bollsparkare skall bli bäst betald av alla, och att en prins vill köpa ett bolllag, och förståss lite allmänt om både Fotboll och Ishockey...

Så det är ju rätt tydligt att Rally (motorsport) är totalt ointressant...

För övrigt så tycker ju jag själv att Rally ( motorsport) är mycket trevligt.

Avatar Fallback

Re: Svenska Rallyt

jannee  
#552089 Får nöja mig med att se på tv play och You Tube, annars är rally fortfarande intressant.
Tror ändå att man få ganska stor behållning av att bara se det på dumburken, man får i alla fall se mycket mer av bilarna, missar dock att få en uppfattning om hur dj**la fort det verkligen går.
Även den stämning som finns runt rallyt, som är något i hästväg, går man tyvärr miste om.
Å andra sidan slipper man tulta runt i mängder av snö, slippa bli blöt men inte minst slippa allt väntande :grin:

Avatar Fallback

Re: Svenska Rallyt

r93  
#552093 Är skapligt intresserad, brukar alltid se sydsvenska rallyt.

Dock är det på min bucketlist att kolla svenska rallyt, men det får väl bli när ungarna är utflygna.....

Precis som med dragracing så måste man uppleva det i verkligheten för att fatta hur fort det går!

Att det inte får så medial uppvaktning så är det nog så att det är ingen vidare ”fin” sport, lerigt, burköl i skogen, avgaser...m.m.

Jämför med F1 där jetsettarna dricker skumpa på yachten medans bilarna drar runt Monaco, så har wrc inte en chans.

Användarvisningsbild

Re: Svenska Rallyt

Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552103 Under Emiltrofén 25/5 så kommer en sträcka att gå över våra marker så då kommer jag att kolla iallafall. :-bd

Avatar Fallback

Re: Svenska Rallyt

Avslutat-01  
#552106 https://sverigesradio.se/sida/artikel.a ... 5zd9l3VT9Y

det hände lite skogsrelaterat också på rallyt...själv lyssnade jag på rallyradion

Avatar Fallback

Re: Svenska Rallyt

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552110 I år var det riktigt bra. Race ända in på sista sträckan. TV 2 var med. Johan Kruse suverän som kommentator.

Avatar Fallback

Re: Svenska Rallyt

snurra  
#552124 Det är bara ca 200 000 besökare så det kan bli lite rörigt 😀

Avatar Fallback

Re: Svenska Rallyt

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552163 De vill gärna klumpa ihop sig. Vet man vart man ska gå så är det inte så farligt. Fast 200 000 är de inte. :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).