SKOGSFORUM ARTIKEL 

  Motorsåg och handhållet

Första testet av Husqvarna 550 XP Mark 2

44 inlägg 33117 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Första testet av Husqvarna 550 XP Mark 2

Björn T  
#550262
vinterrojarn skrev:Bättre med en liten och rapp än en stor och slapp.. =))

You sounds like a man with experience :-bd =))

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Första testet av Husqvarna 550 XP Mark 2

Avslutat-02  
#550268 Jo du den är inte stor men luktar som en stor en......

Avatar Fallback

Re: Första testet av Husqvarna 550 XP Mark 2

Rushuggarn  
#550392
Björn T skrev:Vill inte göra dig ledsen nu, men riktiga huggare kör square filad 3/8 eller 404 kedjor :-bd glöm inte att en stor river bättre än en liten och klen. =)) =))

Mycket spån!

Användarvisningsbild

Re: Första testet av Husqvarna 550 XP Mark 2

Fredrik Reuter  
#551458 Äntligen är video nr 3 klar där vi testar och snackar lite om nya sågen.


   TS
Användarvisningsbild

Re: Första testet av Husqvarna 550 XP Mark 2

anersimyra  
#551577 Kul video.. 😀

Användarvisningsbild

Re: Första testet av Husqvarna 550 XP Mark 2

stegmaster  
#551584 Håller med, veldig fin video. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Första testet av Husqvarna 550 XP Mark 2

Lumberjack95  
#551715 Ska ni göra ett test så använd RS kedja på Stihl 261 då det är en riktig huggtands kedja .. den är lite aggressiv som ny men två stryk på varje tand så skär den riktigt bra ... huggit varje dag i 5 år och kan säga att jag bytte till 261 från Husqvarna ... 550 kunde vi inte ha .. så fort den blev varm så va den otroligt svår att starta ... hade 4 stycken under 2 år :/ och tyckte det va synd då Husqvarna 550 är en smidig såg .. nu försvinner ju intresset av den nya 550 då den väger mer .. så Stihl har ju redan vunnit anser jag ... speciellt när man slänger ihop delar från Husqvarna 572 bara för att kunna lansera nått som funkar... tror det är svårt att säga nu hur den sågen är .. tror man får köra den riktigt hårt i någon månad ... skulle haft med den i Norrland men vet inte hur jag vart jag ska vända mig för att få testa en ”test” såg :) annars riktigt bra video !

Användarvisningsbild

Re: Första testet av Husqvarna 550 XP Mark 11

Björn T  
#551760 Hej. Varför en såg blir svårstartad varm tror jag mycket beror på den nya konstruktionen med friskluftkanaler i cylindern och cylindern blir för varm. nya 550 har fått bättre kylning vilket bör göra den mer lättstartad varm.

Användarvisningsbild

Re: Första testet av Husqvarna 550 XP Mark 2

anersimyra  
#551767 Och själv upplever jag mina 550 som de mest lättstartade sågar man kan äga. Kalla startar de på högst tre ryck, är de genomvarma startar de ALLTID på första försöket.. :-bd

Avatar Fallback

Re: Första testet av Husqvarna 550 XP Mark 2

80-90  
#551802
anersimyra skrev:Och själv upplever jag mina 550 som de mest lättstartade sågar man kan äga. Kalla startar de på högst tre ryck, är de genomvarma startar de ALLTID på första försöket.. :-bd

Samma här !! Väldigt lättstartad

Avatar Fallback

Re: Första testet av Husqvarna 550 XP Mark 2

snurra  
#551803 Samma här ! kall 2 eller 3 ryck

Användarvisningsbild

Re: Första testet av Husqvarna 550 XP Mark 2

anersimyra  
#551824 Däremot så har jag ett par kamrater som alltid misslyckas med att överhuvudtaget starta mins sågar.. :((

Avatar Fallback

Re: Första testet av Husqvarna 550 XP Mark 2

Hema  
#552042 De saknar väl det rätta knycket. 👍 😉

Avatar Fallback

Re: Första testet av Husqvarna 550 XP Mark 2

isteskog  
#552053 Har inte heller några problem att starta mina 550:or. 🙂

Avatar Fallback

Re: Första testet av Husqvarna 550 XP Mark 2

Hepo  
#553365 Hej kommer det mark2 av Jonsered 2252,2253 också?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).