Traktorer och processorer

Pris Massey Ferguson 35

12 inlägg 14893 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Pris Massey Ferguson 35

Ida på Hägnen  
#552005 Hej på er!
Jag har köpt en liten gård och i köpet ingick en gammal traktor som jag inte behöver.
Vill gärna sälja den men osäker på vilket pris jag bör sätta eftersom jag inte så ofta handlar med traktorer 😉
Det är en Massey Ferguson 35 från 1960, vad jag kan se i väldigt gott skick, inte rostig och fin i färgen, ser välskött ut. Det är lagt på ny plåt där man har fötterna men annars verkar det mesta vara original. Verkar som att batteriet är dåligt för dem är svårstartad men när man väl har fått igång den så startar den bra igen.

Kan ni kloka människor här inne komma med en priside'? Vilken information vill man ha med i annonsen? Det är ju jättesvårt när man inte kan något om traktorer!

/Ida



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Pris Massey Ferguson 35

Sidenbladh  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552008 En bild säger mer än tusen ord ;) En MF 35 är oftast mycket populär och priserna är bra (ur säljarens perspektiv vill säga). Ett bra exemplar (med den 3-cylindriga dieselmotorn) som är snyggt i plåten och inte läcker olja eller liknande kan kosta 30 000 eller däromkring.

Var i landet finns traktorn?

Användarvisningsbild

Re: Pris Massey Ferguson 35

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552009 Kolla prisnivån och skick på Blocket. Det finns just nu några stycken mellan 15 och 30 000, den dyraste har frontlastare. Beroende på skicket kanske du kan gå ut med 25 000 eller kanske lite mer.

Avatar Fallback

Re: Pris Massey Ferguson 35

jannee  
#552010 Torksprickor i däck?
En sådan går på runt 20 tkr.
Tillbehör höjer priset något

Användarvisningsbild

Re: Pris Massey Ferguson 35

Ida på Hägnen  
#552011
Sidenbladh skrev:En bild säger mer än tusen ord ;) En MF 35 är oftast mycket populär och priserna är bra (ur säljarens perspektiv vill säga). Ett bra exemplar (med den 3-cylindriga dieselmotorn) som är snyggt i plåten och inte läcker olja eller liknande kan kosta 30 000 eller däromkring.

Var i landet finns traktorn?



Den finns i Värnamo! Okej hur vet man hur många cylindrar motorn har? Har tittat i alla papper men ser inget om cylindrar!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Pris Massey Ferguson 35

Ida på Hägnen  
#552012
th skrev:Kolla prisnivån och skick på Blocket. Det finns just nu några stycken mellan 15 och 30 000, den dyraste har frontlastare. Beroende på skicket kanske du kan gå ut med 25 000 eller kanske lite mer.


Ah okej, tack!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Pris Massey Ferguson 35

Vardon  
#552013
Ida på Hägnen skrev:
Sidenbladh skrev:En bild säger mer än tusen ord ;) En MF 35 är oftast mycket populär och priserna är bra (ur säljarens perspektiv vill säga). Ett bra exemplar (med den 3-cylindriga dieselmotorn) som är snyggt i plåten och inte läcker olja eller liknande kan kosta 30 000 eller däromkring.

Var i landet finns traktorn?



Den finns i Värnamo! Okej hur vet man hur många cylindrar motorn har? Har tittat i alla papper men ser inget om cylindrar!


Enklast brukar vara att räkna hur många rör som går ihop till avgasröret :) Kanske står det någon motorbeteckning så finns det säkert folk här som kan den ner till minsta bricka :)

Kolla funktioner du har på den, att lyften fungerar, att kraftuttaget fungerar etc. Om inte annat slipper man en obehaglig överraskning med köparen som då lätt kan försöka pruta ner den mot en okunnig.

Men tänk igenom en gång till varför du inte behöver den. har du fler traktorer så är det svaret annars skulle jag behållit det.

Användarvisningsbild

Re: Pris Massey Ferguson 35

Ida på Hägnen  
#552015 Å tack så mycket! Jag har en traktor med frontlastare som denna saknar!

   TS
Avatar Fallback

Re: Pris Massey Ferguson 35

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552016
1550401885_screenshot_20190217-121038.png

Kom ut en på FB idag. 4-cyl som sägs starta bra. Kedjor, schaktblad och ryck & slit lastare = 22.000 kr och det får väl anses billigt.
Senast redigerad av D Brown sön 17 feb 2019, 12:12, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Pris Massey Ferguson 35

tallen100  
#552018 På den 3 cylindriga sitter avgasröret på vänster sida, och på den fyrcylindriga sitter det på höger sida.
60 Började dom med den 3 cylindriga Perkinsmotorn.

Användarvisningsbild

Re: Pris Massey Ferguson 35

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#552021
D Brown skrev:
1550401885_screenshot_20190217-121038.png

Kom ut en på FB idag. 4-cyl som sägs starta bra. Kedjor, schaktblad och ryck & slit lastare = 22.000 kr och det får väl anses billigt.

Den finns även på Blocket:
Motor: Standard 23C Diesel 4-cyl
Motorvärmare, Startar ganska så lätt
Bytt topplockspackning, spridare, ställt ventiler
Skopa Bergsjölastare, Plog

Avatar Fallback

Re: Pris Massey Ferguson 35

Norrtälje  
#552028
Ida på Hägnen skrev:Kan ni kloka människor här inne komma med en priside'? Vilken information vill man ha med i annonsen? Det är ju jättesvårt när man inte kan något om traktorer!


Jag kan inte heller mycket om traktorer men är intresserad av en motsvarande MF så håller lite koll..det viktigaste jag personligen vill försöka utläsa av traktorn till salu är: motor, registrering, skick och funktion, båge och påbyggnad, redskap och tillbehör.

Efter att ha spanat begärda blocketpriser en tid vill jag säga en prisidé registrerad traktor i slitet bruksskick med 4-cyl diesel el bensin ca 10-15', finare skick 15-20', 3cyl Perkins diesel +5-10', gammal lastare +0-5', helhydraulisk lastare +5-10'.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).