Motorsåg och handhållet

Storsåg

7 inlägg 1635 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Storsåg

Saltsjö  
#551788 Har Husqvarna släppt greppet helt om stora sågar nu? :shock: Letar efter en på 80-90cc men vill inte byta märke. Var tror ni? Kommer det nån ny modell?

//saltsjöträd.se



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Storsåg

totte  
#551792 Läs här: Nordda - Husqvarna 390/3120 borta från hemsidan.

Användarvisningsbild

Re: Storsåg

Saltsjö  
#551794 Frågan är ju ännu obesvarad

   TS
Användarvisningsbild

Re: Storsåg

Björn T  
#551799 Jag vet inte riktigt hur Huskvarna tänker och om det är några nya storsåg på gång. Det enda alternativet är att köpa en storsåg nu direkt medan dom fortfarande finns. Kommer att utgå på grund av nya miljökrav. Alternativ två är väl att kolla på en Stihl 661 tror att den klarar miljökraven.

Användarvisningsbild

Re: Storsåg

Saltsjö  
#551810 Har kollat på den och den slår ju 390n på fingrarna direkt men som den dåre jag är hoppas jag att husqvarna ska komma med nåt nytt, blir väl att byta annars.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Storsåg

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#551825 När man funderar på detta med miljökrav och vad som egentligen finns att rätta sig efter blir man lite förbryllad.
Att företag har sina idéer, policys och annat är en sak men att i text få läsa vilka krav som gäller och vem som ställer dem verkar krångligt och luddigt.

Ser man det från miljöperspektiv så kommer konsekvensen av en ny modell bli högre än att behålla en gammal.

Det här med det moderna miljötänk vi har idag är inte logiskt eller teoretiskt/praktiskt försvarbart. Mer ideologier och vanvett om jag får tycka vad jag vill. Snudd på fanatisk... Med andra ord ren dårskap som inte är verklighetsförankrad. Men det låter bra för de som bara behöver ett skäl och inte har egna tankar.

Avatar Fallback

Re: Storsåg

Hema  
#552033
Saltsjö skrev:Har kollat på den och den slår ju 390n på fingrarna direkt men som den dåre jag är hoppas jag att husqvarna ska komma med nåt nytt, blir väl att byta annars.

Eller slå till på kommande Stihl MS500i, verkar piska det mesta?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).