Traktorer och processorer

Arbo

75 inlägg 17227 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Arbo

Forestboy  
#550883 Nä, höger och vänster är skillnad märkte jag. Hade dom fel pluggade först och funka inte bra, motorn ville bara stanna.. Har såg högst upp i vänster spak nu och automatning länst ner.. högerspak öppnar och stänger knivar längst ner. Men ska väl gå programera längd tex..[emoji848]

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Arbo

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#550884 Knappar som ska finnas
Öppna stänga aggregat
Öppna stänga knivar
Öppna stänga hållknivar
Sågknapp
Knapp att nolla längd närsomhelst
2 knappar med 4 förval av längd på varje
Glömde kanske nåt

Sen för att komma till inställningar skulle man hålla in 2 knappar(förvalen?) några sek och sen stegade man med sågknapp men de måste du nog kolla i manualen

De2 knappsatsen ska var identiska

Avatar Fallback

Re: Arbo

Forestboy  
#550885 Nåt sånt konstaterade jag när jag testa förutom programerandet. Men först när jag testade och höll in en knapp tex knivar så stanna motorn, ska det gå så tungt?

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbo

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#550887 När du kör rörelsen i ändläge eller bara dom ska röra sig lite

Just de
Slag in/ut är på en knapp par med

Avatar Fallback

Re: Arbo

Forestboy  
#550948 Hittade knappfunktionerna i svenska användarboken.Nu till skogs o testa..[emoji39]

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbo

Forestboy  
#550949 Eller skulle man hålla in båda valknapparna för att välja längdjustering[emoji848]

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbo

Forestboy  
#550952
Forestboy skrev:Hittade knappfunktionerna i svenska användarboken.Nu till skogs o testa..[emoji39]
Nu jävlar! [emoji16]
20190211_161705.jpeg

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbo

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#550987
Forestboy skrev:Eller skulle man hålla in båda valknapparna för att välja längdjustering[emoji848]

Har för mej de och där finns även delay 1 o 2 som eventuellt kan behöva justeras beroende på hur stor skillnad på oljan de blir på varm eller kall, öppningstider för kniv o hållkniv vid matning.

Avatar Fallback

Re: Arbo

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#550989
Forestboy skrev:
Forestboy skrev:Hittade knappfunktionerna i svenska användarboken.Nu till skogs o testa..[emoji39]
Nu jävlar! [emoji16]
20190211_161705.jpeg

Du får tejpa upp lapparna på bakrutan :d

Avatar Fallback

Re: Arbo

Forestboy  
#551030 Var litet ut och testa, men tycker den uppför sig lite underligt. När man startar automatisk matning verkar det som når tar emot så traktorn nästan stannar innan den börjar jobba. Varje gång efter sågning. Verkar som det finns nån fördröjning på nån ventil? [emoji848] ska filma i morgon...

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbo

Forestboy  
#551112 Kan det vara grip eller knivar som klämmer för hårt eller för länge när det går tungt i början?( utan träd)

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbo

Forestboy  
#551178 Ingen har sagt att arbon saknar övertrycksventil[emoji51]. Installera en sådan och nu funkar det med 150 bars tryck..[emoji3]

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbo

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#551204 Nej den var nog konstruerad för att användas med serienippel i kranens ventilpaket .
Jag fick med en en elstyrd övertrycksventil för att fixa detta eftersom min varit monterad med separat pump o tank innan jag köpte den.
De går bra att ha 175 bar i systemtryck

Avatar Fallback

Re: Arbo

Forestboy  
#551507 Har någon förklaring varför det rinner kedolja fast man inte sågar?[emoji848] Ventilen var typ stängd av förra användaren, men ked fick för lite smörjning. Nu när jag öppna lite då rinner det hela tiden när jag startar pumpen..

   TS
Avatar Fallback

Re: Arbo

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#551509 Är de bara en strypning att öppna?
Isf rinner de hela tiden via returen.
På nyare sitter en magnetventil vid sågmotorn för kedjesmörjning

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).