Gallring

Metsä: 70% förskottsbetalning om du tecknar sommargallring

4 inlägg 3054 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Metsä: 70% förskottsbetalning om du tecknar sommargallring

Fredrik Reuter  
#550915 Finska skogsbolaget Metsä skriver idag att de likt ifjol erbjuder 70% förskottsbetalning om man tecknar avtal om att de får utföra gallring under sommarmånaderna. Ganska intressant och är man lagd åt det konspiratoriska hållet så kan man mellan radera läsa att de behöver massaved, eller?

Nyheten som de skickade ut idag verkar översatt från Finska eller också är jag dålig på att läsa, men de tar upp att förhandsbetalningen med fördel kan placeras i A-tilläggsandelar hos företaget med ränta.

Här kan du själv läsa nyheten: http://news.cision.com/se/metsa-forest/ ... r,c2737013

Nyhet från ifjol: Metsä inför förskottsbetalning, pengar på konto samma dag



   TS
Malwa
Användarvisningsbild

Re: Metsä: 70% förskottsbetalning om du tecknar sommargallri

Själv-verksam  
#550990 Massa köper dom gärna. De vill inte skriva leveranskontrakt på stock detta år. Förra året var det lika efterfrågan på båda.

Användarvisningsbild

Re: Metsä: 70% förskottsbetalning om du tecknar sommargallri

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#551012 Vad händer om det inte blir tillräcklig volym huggen så att de täcker de 70% man redan betalt ut? Antar att skogsägaren blir återbetalningsskyldig då.... Gäller att man inte satt sprätt på allt då...

Avatar Fallback

Re: Metsä: 70% förskottsbetalning om du tecknar sommargallri

valtra mega  
#551028
Zixten skrev:Vad händer om det inte blir tillräcklig volym huggen så att de täcker de 70% man redan betalt ut? Antar att skogsägaren blir återbetalningsskyldig då.... Gäller att man inte satt sprätt på allt då...

Ingen risk att den huggna volymen inte räcker till är deras entreprenörer som gallrar och uppköparen som prövar hur mycket virke det kommer

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).