Skogsröjning

Vinterröjning?

178 inlägg 34566 visningar 15 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vinterröjning?

Skogs Vimek  
#550997
vinterrojarn skrev:blir så tungt att lyfta benen. var och röjde en gång för länge sen, då gick snön upp till midjan.
kunde lägga röjsågen på skaren medans den gick på tomgång.. :d :d :d :-bd

Japp de har hänt en gång o de är inte något att ha men allt går ju [emoji6]

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Vinterröjning?

Avslutat-02  
#550999 ja va ska man göra när skördarn står och väntar på att röjningen skull varit klar.

det var inte min röjning utan han som höll på lessnade och hörde inte av sig så bolaget skickade dit mig....

trevligt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinterröjning?

Skogs Vimek  
#551016
vinterrojarn skrev:ja va ska man göra när skördarn står och väntar på att röjningen skull varit klar.

det var inte min röjning utan han som höll på lessnade och hörde inte av sig så bolaget skickade dit mig....

trevligt.

Låter bekant de där har råkat ut för samma här me de bolagen jag jobbar åt stress stress

Avatar Fallback

Re: Vinterröjning?

Avslutat-02  
#551018 hade en förening som ja jobbade åt, det fanns ingen planering alla jobb var akuta.
det var då ja kom på att börja använda pannlampa och cykellyse.
många tycker ja är knäpp, men ja kan ta ledigt halva fredagen om ja vill och vara med familjen, det tycker frugan om iallafall.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterröjning?

Amatörhuggare 62  
#551023 22.47 är d senaste dom ringt.
Å undrat om man kan vara m
Sågen klockan sex på morron.

Det är framförhållning !

Användarvisningsbild

Re: Vinterröjning?

Skogs Vimek  
#551024
Amatörhuggare 62 skrev:22.47 är d senaste dom ringt.
Å undrat om man kan vara m
Sågen klockan sex på morron.

Det är framförhållning !
som vanligt alltså

Avatar Fallback

Re: Vinterröjning?

Avslutat-02  
#551026 De ringde förra månaden vid 23.15 och frågade över hjälp jaha sa ja vart? Los.
Jaha enkelväg ca 10-15 mil, åkte kl 4 kom fram var på skördar föraren säger nä imorgon kanske.
Ja åkte ut till morgonen efter. Sedan har bolaget mage att i fråga sätta fakturan med 4 timmars åktid plus resersättning.
Ringde upp chefen och sa som det var.
Fick pengarna dagen efter.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterröjning?

Norrtälje  
#551031
Amatörhuggare 62 skrev:22.47 är d senaste dom ringt.
Å undrat om man kan vara m
Sågen klockan sex på morron.

Det är framförhållning !


Skogs Vimek skrev:Låter bekant de där har råkat ut för samma här me de bolagen jag jobbar åt stress stress


vinterrojarn skrev:ja va ska man göra när skördarn står och väntar på att röjningen skull varit klar.


Man tar smällen och stressar sönder som en slav eller så står man upp för sig själv. Bara ett av alternativen är långsiktigt hållbart. Låt säga att ni kan ta brådskande jobb och vara på plats för en röjning redan nästföljande dag men begär ett jourtillägg med början idag. Låt alla veta vad som gäller och stå sen fast vid det.
Inkompetensen är inte på era axlar så stå upp för er själva!

Avatar Fallback

Re: Vinterröjning?

Avslutat-02  
#551033 Den firma ja jobbade åt innan olyckan hände, där var det varje dag som det var akut, ena dagen fällning av ett träd, andra dagen, precis bytt om, och igång med röjarn telefonen ringer, åk och fäll det där nu.
Ja när det var klart, då var det kväll.
Morgonen efter, något nytt.
Sedan på fredagen när vi satt och gick igenom veckan frågar chefen på firman, va har ni kommit längre med röjningen? :shock: :shock:

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterröjning?

Avslutat-02  
#551239 En ny trakt, en ny dag, fortsatt denna jävla snö.
:-bd

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterröjning?

Avslutat-02  
#551271 tror ni denna röjning kommer bli en rolig underväxtröjning?

ska ta lite flera bilder i morgon.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterröjning?

Avslutat-02  
#551272 den stackarn som plogade vägen igår höll på att fastna pga att någon idiot kört bil och kört häst i den oplogade vägen, vilken dårskap.

när ja kom dit i går då hade någon gjort inbrott, så det fick ja ta hand om i dag plus vandra runt trakten och kolla läget.....

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinterröjning?

Mellberg  
#551273
vinterrojarn skrev:tror ni denna röjning kommer bli en rolig underväxtröjning?

ska ta lite flera bilder i morgon.


Ingen upplega, skulle nog "momma" klara............ :surp:

Avatar Fallback

Re: Vinterröjning?

Avslutat-02  
#551274 ja det tror ja nog, någonstans skulle det visst ligga en källa,,,

är glad att slippa upplegan ett tag.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vinterröjning?

Avslutat-02  
#551500 Lite bilder från röjningen...

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).