Öppna kategorin

Skithuset

228 inlägg 56501 visningar 26 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Skithuset

sundelius  
#550619
Zixten skrev:
sundelius skrev:Kör ju Malwa så det blir smala stickvägar. Jag vill ju få med mig byssjan :smile:
Samtidigt tror jag att det kommer räcka till, jag får 50 % mer yta än jag är van vid i tältet.
Bjälklaget är 1.7x3.8


Ok, skall du ha med dig skithuset in i skogen så är det ju bra att hålla det smalt, om jag skulle göra en så skulle jag inte in i skogen så långt utan mest ha den utmed skogsvägen och då skulle jag klara av att ha den lite bredare...



Kan efter ett tags användning säga att @Zixten hade rätt, utan boggi och hög tyngdpunkt kommer aldrig Skithuset komma långt ut i skogen. Så skulle jag börjat om idag så skulle den vara en halvmeter bredare

   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Skithuset

Vardon  
#550625 Eller bygga dit en boggie :-) Do you even weld bro ;)

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

totte  
#550626 En odräglig låt som inspiration.

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

JensSkoog  
#550657 Nu drar du den långt, "Totte" :lol: :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

Göt  
#550709 Sundelius, tror du inte att det skulle funka om du tog av hjulen och gjorde ett par långa skidor istället som man gjorde på en del skogsvagnar förr :-b

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

sundelius  
#550740 Ingen aning då jag inte sett eller har någon erfarenhet av sådana skapelser

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skithuset

halvproffs  
#550770
sundelius skrev:Ingen aning då jag inte sett eller har någon erfarenhet av sådana skapelser


Terri hade det som tillbehör.

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

Erre  
#550781 Bara å inse att du byggt bort dig.
Gör om å gör rätt.
Jag kan ta hand om den första versionen. 😍👍
Ja menar, vad gör man inte för en vän. :d

Avatar Fallback

Re: Skithuset

Blivande snickare  
#550783
Erre skrev:Bara å inse att du byggt bort dig.
Gör om å gör rätt.
Jag kan ta hand om den första versionen. 😍👍
Ja menar, vad gör man inte för en vän. :d

Apapap, får bli budgivning! :-b
Börjar med 1000 spänn, en låda bellman och en veckas arbete ;)
Fixar transporten själv :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

Erre  
#550785 :mrgreen: :mrgreen:
Vilken tur han har Sundelius. Så många vänner som bara ser till hans bästa. :d

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

Göt  
#550787 Eller gör länga medar med 2"x 9" på högkant och järnsko... Tycker det vore synd om inte denna fantastiska skapelse inte skulle bli använd...

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

sundelius  
#550788
Göt skrev:Eller gör länga medar med 2"x 9" på högkant och järnsko... Tycker det vore synd om inte denna fantastiska skapelse inte skulle bli använd...

Tror du missförstod mig @Göt.
Jag använder vagnen och är hur nöjd som helst.
Det jag menade är att jag får ha den utefter skogsvägarna och inte dra den ut i bestånden. Kommer täcka det mesta av min fastighet och särskilt den produktiva delen. Ska jag upp på fjället så får tältet tjänstgöra
Så med det facit att jag kommer ha den utefter vägarna så kunde jag gott gjort den lite bredare och inte hållit igen för att dra in den på stickvägarna.
Det var bara den reflektionen jag gjorde som kan hjälpa den som får för sig att göra något liknande
Jag är supernöjd med skithuset :!:

   TS
Användarvisningsbild

Re: Skithuset

Vardon  
#550794 Kanske göra ett bildrag till den :-)

Det är inte fel att till sin koja. Jag byter mellan kojan och den gamla skogsvagnen och så har jag ett för hitch kroken och för bilen. Just för kortare transporter när jag inte åker ut i skogen...

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

Ingarhs  
#554435 Muligens litt seint ute, men
bjuder på to brett Bellman, hvorav minst ett skal tas i skithuset, evt. begge to. Men da må minst halvparten rundt bålet fra Gallringsdagarna møte opp... Kanskje tre brett må på plass, pluss noe linie.... :ymparty:
Blivande snickare skrev:
Erre skrev:Bara å inse att du byggt bort dig.
Gör om å gör rätt.
Jag kan ta hand om den första versionen. 😍👍
Ja menar, vad gör man inte för en vän. :d

Apapap, får bli budgivning! :-b
Börjar med 1000 spänn, en låda bellman och en veckas arbete ;)
Fixar transporten själv :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Skithuset

sundelius  
#554436 :lol: :-bd

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).