ATV och UTV i skogen

Vilken ATV?

6 inlägg 2945 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vilken ATV?

mattiasenstrom  
#549533 Är ute efter en fyrhjuling för att ploga med samt lite gårdsarbete. Vilka märken rekommenderar ni och vilka ska jag undvika?



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV?

Ent  
#549751 Finns en hel del skrivet i trådarna redan. Får du göra avdrag på den, ska du färdas mycket på vägen, är det bara nytta eller även lek och bus?

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV?

mattiasenstrom  
#549770 För nytta.

   TS
Avatar Fallback

Re: Vilken ATV?

Ent  
#549778 Om du ska ut på vägen lite mer kan en traktor A eller B kanske vara bättre än en terrängreggad. A får gå 40, billig försäkring, ingen skatt eller bes, traktor B får gå 60+ men ska besiktigas. Om du har jord/skogsbruk eller annan verksamhet torde en traktorreg vara bättre ur avdragssynpunkt.

Jag har skrivit rätt uttömmande om min
- 17 Can-Am Outlander 450 Pro T3A i ett par andra trådar här. Jag gillar den och det har inte varit några problem efter 3 säsonger, släpat hem två årsvedar med den. Prisvärd! Can-Am blir inte så mycket dyrare med traktorreg, på Yamaha är påslaget högre men allmänna kvalitetskänslan är också högre.

Ska du ha nytt eller beg?

Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV?

mattiasenstrom  
#549788 Tror de lutar åt beg

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vilken ATV?

totte  
#549815 Ta och läs igenom en hög med trådar i den här kategorin, det finns massor av sådana "vad skall jag ha för nåt"-trådar. Där kan du skaffa dig en bättre uppfattning om vad som finns och vad folk rekommenderar för olika ändamål. Sen är du bättre rustad att ställa tydligare frågor.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).