Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14504 inlägg 3598865 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

halvproffs  
#548660
JensSkoog skrev:Kom tio cm snö i eftermiddags, och eftersom min son ska fira sin förtionde
födelsesdag i skogen nu lördags, fick han skotta bort den snön.
1548971630_dag_maker_z_31_01_19_(5).jpg

750 meter, femtio cm bred väg och tio cm med snö.
¨Pojken" är ju lika stark som jag aldrig har varit :d


Jag har alltid sagt åt min son att du kommer nog att bli lika lång som mig(1cm kortare nu) men aldrig lika stark som mig. Totalt chanslös i styrka sen många år tillbaka :grin: :grin:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

macho  
#548845
halvproffs skrev:
JensSkoog skrev:Kom tio cm snö i eftermiddags, och eftersom min son ska fira sin förtionde
födelsesdag i skogen nu lördags, fick han skotta bort den snön.
1548971630_dag_maker_z_31_01_19_(5).jpg

750 meter, femtio cm bred väg och tio cm med snö.
¨Pojken" är ju lika stark som jag aldrig har varit :d


Jag har alltid sagt åt min son att du kommer nog att bli lika lång som mig(1cm kortare nu) men aldrig lika stark som mig. Totalt chanslös i styrka sen många år tillbaka :grin: :grin:

Jag är exakt lika stark!!

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548984 Här eller i Dagens glädjeämne var frågan jag ställde mig! Nå, har idag plogat/slungat/ skottat 3 gårdar. På det skottat 3 förrådstak. Höll på i 7,5 timme!
Men med en trött men nöjd kropp så känns det helt ok. Så nu en Oppigårds IPA. :smile:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#549659 Påbörjat en gammal surdeg. Med betoning på påbörjat.

Sortera bilder från gamla telefoner på datorn. När dom blivigt fulla så hamnar dom på usb-minnen.

Det blir ju en del bilder... 8-}

Grovsorterar först. Dom med skoglig anknytning ska jag sedan sortera efter projekt/bestånd.

Skoj å gå tillbaks o titta på dom analoga skogsbilderna. Som man tog för en 20 år sedan å se vad som hänt. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Lajodi  
#549663 @vedmaskin! Det där med bilder är ett gissel. Farföräldrarna skulle sortera och märka upp allt (från 1910-talet och framåt), sen dog dom för många år sedan och mina föräldrar skulle sen ta tag i det och allt de "ärvt", -det blev inte av.... Nu finns hur mycket som helst och ingen ordning alls, ovanpå det finns allt som är digitalt dessutom.... Lycka till!

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#549668
Lajodi skrev:vedmaskin! Det där med bilder är ett gissel. Farföräldrarna skulle sortera och märka upp allt (från 1910-talet och framåt), sen dog dom för många år sedan och mina föräldrar skulle sen ta tag i det och allt de "ärvt", -det blev inte av.... Nu finns hur mycket som helst och ingen ordning alls, ovanpå det finns allt som är digitalt dessutom.... Lycka till!


Tackar :grin:

Dom analoga sattes in i olika album med en gång. Av den enkla anledningen för att undvika tummatryck på dom.

Det problemet har man inte med dom digitala. Sedan tar man ju mycket mer bilder. Så det gäller å ta bort dom mindre bra. Så man inte sparar dom.

Det händer att man funderar på var man tagit nån skoglig bild. Men det brukar trilla ner en polett när man drar sig till minnes vilka bilder man har bredvid i följden.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

skogsjan695xl  
#549671 Ingen jätte prestation idag med ett bankbesök om framtida investeringar hans med iaf.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

axwell  
#549672
skogsjan695xl skrev:Ingen jätte prestation idag med ett bankbesök om framtida investeringar hans med iaf.


Grogrund för ett inlägg i "vad var det senaste du köpte", så småningom :?: :roll:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

skogsjan695xl  
#549686
axwell skrev:
skogsjan695xl skrev:Ingen jätte prestation idag med ett bankbesök om framtida investeringar hans med iaf.


Grogrund för ett inlägg i "vad var det senaste du köpte", så småningom :?: :roll:
Det kommer visa sig i slutet av april vad det blir för något.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Flisaren  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#549688 Teliaaktier?

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

skogsjan695xl  
#549709
Flisaren skrev:Teliaaktier?


Haha, ja presic, helt rätt gissat.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Amatörhuggare 62  
#549784 Hjälpt en Gremo.
Med några större granar.
Å fällt ner från en kulle.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Avslutat-02  
#549812 Du tänker inte på naturvården du inte!
Fortsätt så.

Bra gjort.....
Kul att se en fin stubbe och ett bra jobb.
Kunde varit en Jonsered istället bara :lol:

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Amatörhuggare 62  
#549830 Jodå naturvård. Har lämnats på hygget.
Högstubbar å Alkärr .

I släntens slut ett kummelröse.
Fällde bara ur,dom friska granarna.
Resten t Hacke Hackspett

Så enligt kursen.
:-bd

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Avslutat-02  
#549833 Kursen? Något grönt helvete förstår ja...
Bra att lämna al jätte fin ved.. \:d/

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).