Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3271 inlägg 609644 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Kse  
#548319 Förrädiskt vacker där ute men tempen ligger på -29 här uppe 9mil sydost om Kiruna.
Har varit kallt i två veckor nu, tempen steg tillfälligt med några grader igår och då passade det på att snöa å då måste man ju ploga.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#548324 Hej kse! Otroligt fin bild! Är tävlingen månadens bild nedlagd? Vet att intresset verkar inte varit så stort men din vinner utser jag!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

totte  
#548331 +1 på det ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Kse  
#548333
halvproffs skrev:Hej kse! Otroligt fin bild! Är tävlingen månadens bild nedlagd? Vet att intresset verkar inte varit så stort men din vinner utser jag!


Jag rår inte för det, med såhär vackra omgivningar blir det alltid bra.
Har varit med i månadens bild en gång, december förra året.
Den bilden vann, det var inte mitt fel den gången heller. 😁

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

axwell  
#548340
Kse skrev:Har varit med i månadens bild en gång, december förra året.
Den bilden vann, det var inte mitt fel den gången heller. 😁


Om du vinner, vilket jag tror, så blir det då samma vinnare 2 månader på raken. :roll:

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548385 -14 när jag gick och la nig, -6 i morse och runt nollan och solsken på dagen.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Bax  
#548424 -28 här nu.
Ifjol när det var -33 kom en kollega ikapp en Tesla som krypkörde i 20km/t. När den parkerade vid laddaren i Sveg var batteriet så slut så elektroniken vägrade ta emot laddning. Ägaren tog taxi upp till stugan dom hyrt....

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Johan_84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548428 Fin bild! Tål traktor/blad det bra när det blir så kallt? Man hör ju om dem som ställer skogsmaskinerna när det blir för kallt?

Kse skrev:Förrädiskt vacker där ute men tempen ligger på -29 här uppe 9mil sydost om Kiruna.
Har varit kallt i två veckor nu, tempen steg tillfälligt med några grader igår och då passade det på att snöa å då måste man ju ploga.
1548852768_e0ddfc33-f7f9-4b3e-a41e-2f358568892d.jpeg

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548959 Det kom lite snö inatt, kanske 25-30cm, men det blåste samtidigt så det har drivit lite grann runt huset! Slungan är en grön Yardman (av MTD) med Tecumseh-motor. Det är bara att välja riktning och ge gas så tuggar den sig igenom :-bd

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

T Landström  
#548963 Här strax norr om Dalslands högsta punkt fick min 40 cm igår...så nu har vi nog 50-60 cm...men det varierar mycket...

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

MDin  
#548964 Skottar c:a 170 kvm plåttak. 40 cm snö som var packat. Tog sin lilla tid. Sedan blev det 1,5 timmar på ATV:n för att ploga kramsnö. Här ligger tempen strax över nollan.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#549036

Lite över 70 cm på flatmark, och många jamrar att nu
håller det, men vi vet ju att det kommer mer, som
det alltid gör, och isär i första delen av mars.
Men kommer det några dagar med temper över noll, faller
den här pudersnöen saman till under hälften :wink:

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#549051 2-3 dm blötsnö, strax under nollan. Skall vara så här ett tag till.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#549539 -3 och har regnat. Huvvaligen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#549553 Strax över nollan o lite vind. :smile:

Det har börjat släppa lite från träden. Frågan är om det det räcker. Dom har lovat lite snöblandat regn framöver. Beror på vilken sida nollan det är när det kommer. :???:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).