Motorsåg och handhållet

550 XPG SOM ÄR SVÅRSTARTAD VARM.

31 inlägg 13052 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: 550 XPG SOM ÄR SVÅRSTARTAD VARM.

Kippen  
#548406 Vet ej. Har inte fått räkningen än.

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: 550 XPG SOM ÄR SVÅRSTARTAD VARM.

Hema  
#548419 Testat annat tändstift? Samt har en j-red, som man inte ska soppatorsk på, för då är det lätt att få ånglås eller motsvarande.

Avatar Fallback

Re: 550 XPG SOM ÄR SVÅRSTARTAD VARM.

Avslutat-02  
#548433 Ja bytte spole, förgasare, tändstift,bränslefilter,och uppgraderade mjukvaran för 2800 kr inkl moms.

Avatar Fallback

Re: 550 XPG SOM ÄR SVÅRSTARTAD VARM.

Bosse1  
#548485 Inget för hemmapulare :(( finns det inga tune hackare.


Användarvisningsbild

Re: 550 XPG SOM ÄR SVÅRSTARTAD VARM.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548508 Det var nåt på gång för några år sen men det rann ut i sanden. De blev nog stoppade.

Användarvisningsbild

Re: 550 XPG SOM ÄR SVÅRSTARTAD VARM.

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548595
Bosse1 skrev:Inget för hemmapulare :(( finns det inga tune hackare.

Magneto reluctance :d :d :d

Avatar Fallback

Re: 550 XPG SOM ÄR SVÅRSTARTAD VARM.

Avslutat-02  
#548613 Man kan ju be någon snäll handlare sälja en sådan uppkoppling plus inloggning.
Så löser sig resten... :shock: :d

Användarvisningsbild

Re: 550 XPG SOM ÄR SVÅRSTARTAD VARM.

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548677 Handlarna har ingen sån uppkoppling, bara det Husqvarna levererar vilket ger aktuell info, uppdatering, återställning, test. Ingen juster möjlighet.
Har snackats en del om detta från o till men vad jag vet har inget kommit upp på ytan.

Avatar Fallback

Re: 550 XPG SOM ÄR SVÅRSTARTAD VARM.

Avslutat-02  
#548684 Om du har redskapen, så går det att ladda ner inställning från vissa i USA. Detta är olagligt men det går.

Någon hade fått programvara ifrån Harley Davidson.

Många gånger duger datakablar och hvas programvara väldigt bra.

Användarvisningsbild

Re: 550 XPG SOM ÄR SVÅRSTARTAD VARM.

Grevenpatrolleberg  
#548710 Precis som min, ny förgasaren och mjukvara. Gick på garanti. Fungerar felfritt nu

Användarvisningsbild

Re: 550 XPG SOM ÄR SVÅRSTARTAD VARM.

Kippen  
#548936 Körde sågen i går, 2 tankar med bränslestopp (innan jag hittade en sten att såga i) och nu går den som den ska.
Mvh Kippen.

   TS
Avatar Fallback

Re: 550 XPG SOM ÄR SVÅRSTARTAD VARM.

Avslutat-02  
#549101 Verkar väldigt hårdsågat .. dock... :d

Användarvisningsbild

Re: 550 XPG SOM ÄR SVÅRSTARTAD VARM.

Kippen  
#549139 Jopp. Så då fick 346an brumma lite i stället.
Men den sågade jag bara i trä för säkerhets skull😉

   TS
Användarvisningsbild

Re: 550 XPG SOM ÄR SVÅRSTARTAD VARM.

Kippen  
#559987 Lite nytt om sågen. Den har fortfarande varit svårstartad, men fick ett tips härom dagen om bensinen!
Vi har använt Startas 2t bensin det senaste, och vissa sågar går inte riktigt på den bensinen enl en " i branschen".
vi skall testa med Aspen i stället så får vi se hur det går.
Men nu är sågsäsongen över för i år så det blir väl inga direkta tester förrän i höst.
Tack för tips
Mvh Kippen.

   TS
Avatar Fallback

Re: 550 XPG SOM ÄR SVÅRSTARTAD VARM.

Avslutat-02  
#559989
Kippen skrev:Lite nytt om sågen. Den har fortfarande varit svårstartad, men fick ett tips härom dagen om bensinen!
Vi har använt Startas 2t bensin det senaste, och vissa sågar går inte riktigt på den bensinen enl en " i branschen".
vi skall testa med Aspen i stället så får vi se hur det går.
Men nu är sågsäsongen över för i år så det blir väl inga direkta tester förrän i höst.
Tack för tips
Mvh Kippen.



Ett tips köp ut ett extra bränslefilter, då när man blandar vissa bränsle sorter med aspen, så kan det bli en beläggning som kläggar igen filtret...

Men jag personligen tror mera på den nya inställningen på luft/ bränslemängd i mjukvaran,,, om procentsatsen står på 75 då är det gamla om den står på 90 är det nya....

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).