Socialt (mer om oss)

Dagens prestation

14502 inlägg 3586063 visningar 220 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548178
Mangan skrev:Det där har jag gjort en gång också, fast med en stocklängd emellan. 👍


Gjorde nåt liknande när jag kapade loss efter Gudrun.

Hade fastnat med min första såg. Lånat kollegans såg. Det var väldigt nära att jag inte kom loss med min andra såg. :roll:

Elmia
Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#548180 :-bd kul, jag visste att fadäsen skulle roa och ge upphov till skojiga kommentarer.. :- :-bd

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548181
halvproffs skrev:Typiskt Anders kommer alltid in på sex. Först 2 nyp sen kilar han in sig 😀


Ja men han kilar ju stadigt. :d

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

isteskog  
#548184 Det kanske blir utlösning av kedjebromsen ........ 🤦‍♂️

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#548186 :lol: :lol:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

TrioBrake  
#548187
anersimyra skrev:
1548770498_6954d9ca-32f0-4abf-841f-b00b5fae90eb.jpeg
. :-bd :-bd :ymparty:
Om det känns bättre så satte faktiskt jag också fast sågen idag, dock bara en såg [emoji6]

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

anersimyra  
#548189
TrioBrake skrev:
anersimyra skrev:
1548770498_6954d9ca-32f0-4abf-841f-b00b5fae90eb.jpeg
. :-bd :-bd :ymparty:
Om det känns bättre så satte faktiskt jag också fast sågen idag, dock bara en såg [emoji6]

Jag satte fast sågen vid minst tre, möjligen fyra tillfällen under dagen. Det får jag skylla på ovana vid rotkapning när vältorna är fullständigt fastfrusna och helt enkelt inte hjälper till genom att slå igen.. :???: :o

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

TrioBrake  
#548190
anersimyra skrev:
TrioBrake skrev:
anersimyra skrev:
1548770498_6954d9ca-32f0-4abf-841f-b00b5fae90eb.jpeg
. :-bd :-bd :ymparty:
Om det känns bättre så satte faktiskt jag också fast sågen idag, dock bara en såg [emoji6]

Jag satte fast sågen vid minst tre, möjligen fyra tillfällen under dagen. Det får jag skylla på ovana vid rotkapning när vältorna är fullständigt fastfrusna och helt enkelt inte hjälper till genom att slå igen.. :???: :o
Förstår dig! Är inne på min fjärde dag som rotkapare i Norrtälje och just när vältorna är helt fastfrusna och stocken inte vill röra sig åt något håll så är det lite knepigt [emoji38]

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548192 Stormkap brukar funka.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

TrioBrake  
#548204
Mangan skrev:Stormkap brukar funka.
Ja då det brukar funka

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Axl  
#548222 Jag försökte rotkapa i en granåker en gång men det var nästan omöjligt. Rotvältorna var så små så stammarna låg platt längs med marken. Satte man inte sågen så sågade man i marken. Mycket enklare att rotkapa i skogen där träden oftast är en bit ovanför mark och där vältorna oftast faller tillbaka.

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548271 Håller på med sånt nu. 4 dm pudersnö och minus 15 gör det inte roligare. Men hoppas att det blir färdigt idag.

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#548630 Kom tio cm snö i eftermiddags, och eftersom min son ska fira sin förtionde
födelsesdag i skogen nu lördags, fick han skotta bort den snön.

750 meter, femtio cm bred väg och tio cm med snö.
¨Pojken" är ju lika stark som jag aldrig har varit :d

Avatar Fallback

Re: Dagens prestation

sveakatten  
#548653 Men kan han inte få vara inne i huset , i alla fall när han fyller år? :surp:

Användarvisningsbild

Re: Dagens prestation

JensSkoog  
#548658
sveakatten skrev:Men kan han inte få vara inne i huset , i alla fall när han fyller år? :surp:

Dagens höjdare, @sveakatten - härligt att få börja dagen med en gapskratt :-bd :-bd

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).