Motorsåg och handhållet

Svärd som inte passade ?

12 inlägg 1665 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Svärd som inte passade ?

Flugfiskaren  
#548037 En troligen dum fråga men häromdagen skulle jag sätta på ett Husqvarna 15 tum svärd med 1.3 mm spår på min motorsåg Husqvarna 346 , och det gick inte :P satte på svärdet och det passade och kjedjan snurrade som den skulle men när kåpan skruvades fast blev kjedjan stum .

Efter några försök så provades oregon svärdet 15 tum svärd och 1,5 mm spår det satt perfekt på första försöket .

Jag var visserligen trött och grinig men svärdet har suttit på farsans Husqvarna 550 , så vad gjorde jag för troligt fel . PS ska prova nån dag när jag är pigg och har tid :P



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Svärd som inte passade ?

Per B  
#548042 Hej! Svärd från Husqvarna 346 passar inte på en 550 i alla fall det vet jag . Mvh

Användarvisningsbild

Re: Svärd som inte passade ?

anersimyra  
#548043 Tillslaget kastskydd.. :P

Avatar Fallback

Re: Svärd som inte passade ?

Flugfiskaren  
#548044 Kastskyddet var i rätt läge men svärdet kanske inte passar som Per B sa.

   TS
Avatar Fallback

Re: Svärd som inte passade ?

Per B  
#548047
anersimyra skrev:Tillslaget kastskydd.. :P


Ska det passa? Va några år sedan jag provade.

Avatar Fallback

Re: Svärd som inte passade ?

Flugfiskaren  
#548048 Jag vet inte om det ska passa men trodde det men jag antar att det inte ska passa annars borde jag fått dit det , kanske .

   TS
Användarvisningsbild

Re: Svärd som inte passade ?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548049 K095 heter lilla fästet på Oregon språk. D009 heter stora fästet.
Både 550 och 346 har lilla fästet.

Användarvisningsbild

Re: Svärd som inte passade ?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548050 Finns det en anledning det inte körts slut på 550'n? Skurit noshjul, hoppat och har lite grader på drivlänkar eller nåt annat?

Avatar Fallback

Re: Svärd som inte passade ?

hfab  
#548051 Lagt kedjan bredvid kedjedrevet? Lätt hänt på 346 om man slarvar lite.

Avatar Fallback

Re: Svärd som inte passade ?

Per B  
#548054 Gick ut och kolla. Det funkade [emoji44] måste vart riktigt trött när jag provade senast.
Skämskudde på.

Avatar Fallback

Re: Svärd som inte passade ?

hfab  
#548055
Per B skrev:Gick ut och kolla. Det funkade [emoji44] måste vart riktigt trött när jag provade senast.
Skämskudde på.
Hade du missat drevet?

Avatar Fallback

Re: Svärd som inte passade ?

Per B  
#548056
hfab skrev:
Per B skrev:Gick ut och kolla. Det funkade [emoji44] måste vart riktigt trött när jag provade senast.
Skämskudde på.
Hade du missat drevet?
Antar det va nog 3 år sen jag provade.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).