Traktorer och processorer

Hjul lastare som inte går framåt

19 inlägg 33383 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild
Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548 Finns mycket info att ladda ner på Volvos sida....

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
knaggen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#710
LEL skrev:Jag får länka en bild jag snode på blocket. är en lika dan jag har.


Får säga att detta är ett mycket finnt forum faktiskt, är ju smidigt att kunna lägga in bilder för att visa.......... en bild säger ju ganska mycket

Ni får gärna komma med teorier vad ni tror det kan vara för fel på den, när den inte driver framåt fören den blir varm, och även då är seg.

Mvh Lars Erik

detta fordon är en ih-hogen

Användarvisningsbild
Skogshuggarn  
#711 Vad är en "ih-hogen"?.

Menar du möjligen att Parkan på bilden har något samröre med "International Harvester"?

Avatar Fallback

Parca 654

MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1475 Jag kan med en rätt stor övertygelse säga att det är en Parca 654. mend et som gäckar mig är motorn för från fabrik så satt det en volvo D50A motor med sex burkar i den. men det kan ha varit ett upp byte när den gamla havererade. det fanns även traktor variant på 654: an som då hette parca 714. den var midjestyrd. lyft höjden på parca lär inte heller ha varit hög troligen pga parallellförningen. om du vill veta mer så titta i traktor power nummer 3/2004 där det står ett helt repotage om parcan

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).