Motorsåg och handhållet

Tejp till brytjärn

39 inlägg 7218 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tejp till brytjärn

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#547938 Plasthandtaget på mitt brytjärn har lossnat. Tänkte tejpa dit något istället, typ hockey-tejp.

Nån som har någon annan bra idé?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Tejp till brytjärn

tallen100  
#547940 Vulktejp?

Användarvisningsbild

Re: Tejp till brytjärn

halvproffs  
#547941 Gummislang?

Användarvisningsbild

Re: Tejp till brytjärn

dhaglund  
#547942 Eller trä på en bit slang med bra diameter?

Användarvisningsbild

Re: Tejp till brytjärn

Bax  
#547944 Tjock krympslang med lim på insidan (svår att få tag på förvisso)

Avatar Fallback

Re: Tejp till brytjärn

Ent  
#547949 Om bef handtag är helt kanske du kan göra lite räfflor i stålet, limma, kanske borra igenom alltihop och sätta nitar eller skruv/muter?

Användarvisningsbild

Re: Tejp till brytjärn

totte  
#547950
tallen100 skrev:Vulktejp?


+1 på det. Hårt lindad vulktejp vulkar ihop till ett kompakt gummihandtag.

Avatar Fallback

Re: Tejp till brytjärn

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#547953 Är vulktejp glatt eller strävt underlag? Tänkte strävt kunde vara bra för fästet?

   TS
Avatar Fallback

Re: Tejp till brytjärn

tallen100  
#547962 Åt det sträva hållet, bättre än plast.

Användarvisningsbild

Re: Tejp till brytjärn

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#547978 Styrlinda för racercyklar kan kanske funka. Bör finnas i välsorterade cykelbutiker.
/Niklas

Avatar Fallback

Re: Tejp till brytjärn

bgl  
#547985 Finns 3mm tjock styrlinda som lindad med överlappning blir närmast bekvämt!
Har provat med isolerande självhäftande band som används för kondensisolering vid värmepumpsinstallation, blev mycket bra men höll inte länge.

Avatar Fallback

Re: Tejp till brytjärn

80-90  
#547996 Jag brukar sån tejp som de brukar linda på bladet på hockey klubbor !! Tror det kallas tjärtejp???

Användarvisningsbild

Re: Tejp till brytjärn

totte  
#548013
Mangan skrev:Är vulktejp glatt eller strävt underlag? Tänkte strävt kunde vara bra för fästet?


Det blir som ett gummihandtag med bra fäste, absolut inte glatt eller halkigt. Styrlinda, som Niking och bgl påpekar är nog minst lika bra.

Användarvisningsbild

Re: Tejp till brytjärn

JohannesG  
#548031 Hur är oljetåligheten på vulktejpen? Har för mig jag hört att den kan bli kletig.

Provade en modell handskar som var fantastiskt skön men gummibeläggningen på dom blev kletig och konstig, antagligen av rapsoljan, alltid får man lite på händerna.

Användarvisningsbild

Re: Tejp till brytjärn

totte  
#548059 Har du rätt i att fråga Johannes, har faktiskt inte funderat på. Nån som har koll?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).