Socialt (mer om oss)

Vinterrapporten

3267 inlägg 607733 visningar 108 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#547735 Perfekt vinterföre i skogen 2-3 dm snö och 5-10 grader kallt! Hoppas det fortsätter så framöver ... :smile:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#547827 Perfekt snömängd för löpning i skogen, ca 1 dm kom här idag och strax under nollan. 👍 Kanske kommer 1 dm till närmaste dygnet.

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#547877 Snöar ganska mycket nu och smhi tror att vi får ytterligare ca 2dm iunder veckan. Har nu ca 4dm räcker för mig.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

sundelius  
#547901 Det var tufft att komma till skogen idag på oplogade vägar. Ordinarie väg med brant backe gick inte men när jag körde runt kom jag fram.
Vi har fått ca 3 dm på ett dygn och det ska inte ge sig förrän ikväll

Äntligen framme

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

jannee  
#547947 I går kom det 1 1/2 dm snö, i dag lätt regn = 1/2 dm snö nu. Blött o halt i skogen utav bara he**te.
Tydligen en Skånevinter här i södra Småland :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

stegmaster  
#547995 Här i södra Norge har det blivit vinter på riktig, som inte als vore vanligt senaste åren.
Har kört snöröjning dag och natt senaste dagerna, i dag har jag dock bara tryckt ut vallerna lite så det plats til mer snö. :???:
Nu er drygt -10 grader och ca 50cm snö, och mere ska komma dom nästa dagerna.
Men inne er lugnt, båda jag och katten trivs just nu. :grin:




Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

MDin  
#548015 I dag ramlade det ned en massa fryst vatten. Det är ju alldeles åt skogen att man måste ha en massa redskap för att flytta detta vatten då det kan göra som brukligt, rinna ned i marken eller förpassa sig självmant till bäcken. Varför ska vi behöva tanka bränsle och ploga, köra slunga mm Har inte naturen fattat att den skapar klimatpåverkan ? [emoji849][emoji37][emoji37][emoji35]

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Vardon  
#548016
MDin skrev:I dag ramlade det ned en massa fryst vatten. Det är ju alldeles åt skogen att man måste ha en massa redskap för att flytta detta vatten då det kan göra som brukligt, rinna ned i marken eller förpassa sig självmant till bäcken. Varför ska vi behöva tanka bränsle och ploga, köra slunga mm Har inte naturen fattat att den skapar klimatpåverkan ? [emoji849][emoji37][emoji37][emoji35]


Du slipper hämta det :-) det kommer ner själv....

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548086 Kom 2 dm blötsnö i går, och idag har jag ont i ryggen. :) Har frusit på under natten, neråt 6-7 minus. Blir nog fint strösocker i skogen imorgon... 😢

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

isteskog  
#548094 opplega ...... 👎

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

halvproffs  
#548106 Vekare björk är artiga och bugar för mig när jag kommer.. 🙂

   TS
Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

Vedmaskin  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548109
halvproffs skrev:Vekare björk är artiga och bugar för mig när jag kommer.. 🙂


Det är då dom viskar.

Kom o ta mig. 8)

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

JensSkoog  
#548111 Minus femton komma sju i morse - nu liknar det vinter :-bd

Avatar Fallback

Re: Vinterrapporten

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#548112
isteskog skrev:opplega ...... 👎


Inte på vindfällen! 8)

Användarvisningsbild

Re: Vinterrapporten

sundelius  
#548169
Mangan skrev:
isteskog skrev:opplega ...... 👎


Inte på vindfällen! 8)

Jodå, tycker nästan att det är värre med snö på vindfällen

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).