Motorsåg och handhållet

Vanligt röjsåg eller kedjeröjsåg??

113 inlägg 58835 visningar 27 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vanligt röjsåg eller kedjeröjsåg??

Avslutat-02  
#547084 Säkerskog är ingen myndighet, och kommer inte att vara det heller.
Va jag skrev innan telefonen fick till det med sitt jävla rättelse var: säkerskog kan inte alla regler utan hittar på en massa trams för att skrämma folk, har själv ringt till Arbetsmiljöverket och frågat över vissa saker dessa tokar kokat ihop och det enda som de har fullständigt rätt i är att det behövs en dokumenterat prov för att få handhava motorsåg, som anställd eller på annans mark.

Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Vanligt röjsåg eller kedjeröjsåg??

hfab  
#547085
snurra skrev:Hur har Säker Skog blivit en myndighet ???

Vem påstår att det är en myndighet?

Avatar Fallback

Re: Vanligt röjsåg eller kedjeröjsåg??

Avslutat-02  
#547088 Ingen vad ja vet, de bara agerar som om de var en.

Avatar Fallback

Re: Vanligt röjsåg eller kedjeröjsåg??

snurra  
#547094
vinterrojarn skrev:Ingen vad ja vet, de bara agerar som om de var en.


Precis, det var det jag ville ha fram!

Avatar Fallback

Re: Vanligt röjsåg eller kedjeröjsåg??

Avslutat-02  
#547096 Åhh fan :shock:

Säkerskog har gjort sig en väldig massa pengar på att missbruka sitt förtroende från myndigheter.

Visst det är fritt att prissätta en vara men ockerpriser för att stå och titta på medans andra fäller, sedan fälla själv. Nä tack betalar gärna 2500 exklusive moms för bara mig hemma i min skog.

Användarvisningsbild

Re: Vanligt röjsåg eller kedjeröjsåg??

Arvid0  
#547097 tycker bara vi kan klargöra att man inte betraktas som arbetsgivare till närmsta familjen vid arbete i sin egen skog. det finns vettiga förklaringar till det men denna tråd är inte stället att diskutera det.

Avatar Fallback

Re: Vanligt röjsåg eller kedjeröjsåg??

Avslutat-02  
#547099 Man är inte arbetsgivare men Arbetsmiljöverket kan hålla en arbetsgivaransvarig ändå, tro mig annars skulle ja inte ha åtalats vid olyckan....
Ja vet precis vad som händer när det går åt helvete.

Användarvisningsbild

Re: Vanligt röjsåg eller kedjeröjsåg??

Arvid0  
#547109
vinterrojarn skrev:Man är inte arbetsgivare men Arbetsmiljöverket kan hålla en arbetsgivaransvarig ändå, tro mig annars skulle ja inte ha åtalats vid olyckan....
Ja vet precis vad som händer när det går åt helvete.
nja, jag har läst lite av det du skrivit om din tragiska händelse och jag beklagar. dock tycker jag det är tydligt vad som gäller i fall där barn jobbar åt förälder i egen skog. men finns det ett prejudikat som går emot lagen så är jag villig att ändra mig.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).