Motorsåg och handhållet

solosågar?

24 inlägg 3482 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: solosågar?

Avslutat-02  
#546859 är det något i allmänhet att försöka sälja eller ska man behandla dem dem som AL-KO?

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: solosågar?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546870 Jag vet inte. Har inte haft med dem o göra nån gång så jag har dålig koll.
De proffs såg de haft har ju varit OK, men får man inte tag på grejer är det ju kört. I alla fall för min del.

Avatar Fallback

Re: solosågar?

Avslutat-02  
#546872 jag har haft ganska mycket med själva AL-KO sidan att göra, gräsklipparna håller ingen vidare kvalitet.

reservdelar var från början ett gissel, när de tyckte man skulle beställa från någon extern firma, där inte alla sprängskisser fungerade, men sen när man fick inloggningen till ordinarie sida då funka det bättre.

slutade sälja vissa modeller till slut för att de bara gav problem.

snöslungorna är ett stort skämt, fungerar ca 6 mån, sen så. antingen har de byt delar eller så måste man nästan köpa en ny maskin.

   TS
Avatar Fallback

Re: solosågar?

Avslutat-02  
#546873 säljer ju dolmar ifrån Skogma, men folk verkar vara lite avvaktande på deras sågar.

har själv en sådan röjsåg i skogen, jättefin såg, gick att ta en axel ifrån en stihl såg och korta av riggen. då blev den mycket smidigare.

   TS
Användarvisningsbild

Re: solosågar?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546911 Har inte funnits Dolmar o sälja från Skogma på ett bra tag. De sålde ut vad de hade o hänvisade till Makita sist jag skulle beställa därifrån. Jag fick deras näst sista 7910, de hade då några mindre och nån 5105 utan värme. Makita Stockholm ville inte skaffa nån ny distributör i Sverige verkar det som, så Dolmar som märke står nog utan så vitt jag vet.

Avatar Fallback

Re: solosågar?

Avslutat-02  
#546912 Se där, det är ju synd på ett bra märke...
Men man kan väl handla Makita sågar om man blir Makita handlare

   TS
Användarvisningsbild

Re: solosågar?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546919 Det är nog inga problem.

Användarvisningsbild

Re: solosågar?

Björn T  
#548545
hittade detta klippet. Bra bett i kedjan.

Användarvisningsbild

Re: solosågar?

Bax  
#548546 Det var ett rejält starthandtag.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).