Socialt (mer om oss)

Mardrömmar, har ni det?

22 inlägg 3673 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Mardrömmar, har ni det?

hlb  
#546702 Har ni drömt några otäcka mardrömmar, som ni vill berätta om?

Som när jag kom i säng med Annie Lööf .... och vaknade under samma täcke som Jonas Sjöstedt.



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Mardrömmar, har ni det?

Avslutat-02  
#546703 säg mej var båda en mardröm?

Användarvisningsbild

Re: Mardrömmar, har ni det?

hlb  
#546705 Tyckte väl inte det från början. Ändå blev man som liten varnad för Skogssnuan, som påstods vara underbart vacker på framsidan, men helt ihålig i ryggen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Mardrömmar, har ni det?

anersimyra  
#546707 När jag i späd ålder bodde i Värmland skrämdes det med både ” spjällgubben ” och ” strömgubben.” Och jävlar vilken skräck man hade för spjällen i kåken, och av ” strömgubben ” fick jag ett ” bett ” när jag vid två års ålder körde in en spik i kontakten.. :shock:

Avatar Fallback

Re: Mardrömmar, har ni det?

Avslutat-02  
#546716 snacka om energiöverskott

Avatar Fallback

Re: Mardrömmar, har ni det?

Palakangas  
#546717
anersimyra skrev:När jag i späd ålder bodde i Värmland skrämdes det med både ” spjällgubben ” och ” strömgubben.” Och jävlar vilken skräck man hade för spjällen i kåken, och av ” strömgubben ” fick jag ett ” bett ” när jag vid två års ålder körde in en spik i kontakten.. :shock:


"Spjällgubben" minns jag att mormor skrämde mi med.

Avatar Fallback

Re: Mardrömmar, har ni det?

Avslutat-02  
#546718 nä inga mardrömmar trots allt elände som hänt, sover gott på kudden ca 10 sekunder efter landning.

Användarvisningsbild

Re: Mardrömmar, har ni det?

Bax  
#546720 Ibland vid fullmåne eller när jag lägger mig på fyllan. Alltid samma typ av dröm, jag blir jagad av nåt och springer själv i slow-motion.

Avatar Fallback

Re: Mardrömmar, har ni det?

Avslutat-02  
#546723 lät otrevligt riktigt

Användarvisningsbild

Re: Mardrömmar, har ni det?

SHR  
#546727 Drömde en gång att jag var ute och jagade med far. Det var fortfarande lite mörkt och dis låg precis över marken. Vi gick över en blötmyr med vatten över fötterna i vart steg med trots det var det lite typiska myrtallar runt om.
Vi skulle passera en mindre fläck med blötare vitmossa. En gammal grövre trädstam låg över partiet vi skulle passera och far gick ut på den.
I samma sekund han är mitt över ger den vika och jag ser framför mig hur han bara försvinner rakt ned i myren, svart vatten, inget motstånd.

Vaknar med ett ryck, obehagskänslor och ängslan som höll i sig i resten av sömnen jag lyckades få fram till klockan ringde.

Avatar Fallback

Re: Mardrömmar, har ni det?

isteskog  
#546737 Mardröm och mardröm? När jag drömmer om orientering så kommer jag av någon anledning aldrig i mål! Någon fler orienterare här på forat som drömmer likadant? 🙃

Avatar Fallback

Re: Mardrömmar, har ni det?

tallen100  
#546741
isteskog skrev:Mardröm och mardröm? När jag drömmer om orientering så kommer jag av någon anledning aldrig i mål! Någon fler orienterare här på forat som drömmer likadant? 🙃

Skulle aldrig drömma om att orientera :wink:

Avatar Fallback

Re: Mardrömmar, har ni det?

isteskog  
#546765 Nu var det ju fråga om mardrömmar, Tallen ..... 😉

Användarvisningsbild

Re: Mardrömmar, har ni det?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#546778
isteskog skrev:Nu var det ju fråga om mardrömmar, Tallen ..... 😉


Mardröm är ju också en dröm, låt vara en otrevlig sådan. :grin:
/Niklas

Användarvisningsbild

Re: Mardrömmar, har ni det?

JensSkoog  
#546786 Jag har en som kommer nu och då, och det är att jag ska vandra in dörren
i något fiiiiint kalas där jag är inviterad genom en felkoppling, men i samma
nu upptäcker jag att jag bara har på mig långa, vita långkalsonger av den
typen som vi använde snart hundrade år tillbaka :-ss

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).