Ni som har erfarenhet av bägge sorter vill ni ge plus o minuspoäng på dom.
Blev lite villrådig nu och priset har en viss inverkan om det skiljer mycket.
Mest för däcksbyten och lite övrigt.
Vill gärna kunna lyfta hjulingen med den också.
Ulf skrev:Har fullhöjdslyftande saxlyftar på jobbet. Skulle nog satsa på en låglyftande saxlyft för hemmabruk. Byta hjul, fixa bromsar, byta olja på en bil fixar man galant med en sån lyft.
Avgassystem byts ju inte så ofta nuförtiden sedan katalysatorn intåg runt 1988...
Sedan är det bara fantasin som begränsar användningsområdet för en lyft...
Bara att kunna höja bilen 30-40 centimeter för att kunna dammsuga inuti kupén är ett lyft(vitsigt) för ryggen
// Ulf
halvproffs skrev:
Det är just dom jobben jag tänker på. Vill nog gärna kunna gå rak under också så lyfthöjd på minst 1900mm är önskvärt.
Kullens mek skrev:Jag har en fyrpelar lyft åxå men det är något knas med elen i skåpet och inga lösa hjullyftar