Skogsvagn (Huggarvagnar)

Värde på en Patu? vad uppskattar ni?

8 inlägg 3899 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Värde på en Patu? vad uppskattar ni?

jonko  
#545257 Skall byta kärran, har lite svårt att gissa priset, vad tror ni ex moms?

Patu 595 kran med utskjut, 6 något meter? servospakar med on/off
Patu 9t vagn? 400 hjul. ramstyrning med en kolv.

Mycket få lagningar på kran och vagn, 1996 års modell tror jag. inte nya grejjer, finns lite småsaker överallt, men fungerar och inget panikartat att åtgärda, ja, slangar kan man alltid byta... det är bytt efter hand...



   TS
FTG
Användarvisningsbild

Re: Värde på en Patu? vad uppskattar ni?

Vardon  
#545277 Var står den?

Avatar Fallback

Re: Värde på en Patu? vad uppskattar ni?

jonko  
#545306 Europas Hawaii (Åland)

   TS
Avatar Fallback

Re: Värde på en Patu? vad uppskattar ni?

Avslutat-02  
#545343 sålde John deere traktorer tidigare, då sålde jag en sådan vagn,
den gick för 59,000 kr exkl moms.
dock så var det lite att åtgärda men din vagn så skulle jag nog börja räkna på ca 70,000 kr exkl moms
om allt är ungefär som det skall

Avatar Fallback

Re: Värde på en Patu? vad uppskattar ni?

jonko  
#545500 Okej, jag gissa på ungefär samma. Har inte sett liknande som är hyffsat samma skick och modell på ett bra tag. Mascus, blocket, nettikone, finn...

   TS
Avatar Fallback

Re: Värde på en Patu? vad uppskattar ni?

Avslutat-02  
#545516 Sätt ut den för ca 79.000 kr och 74000 vid snabb affär. Exklusivt moms naturligtvis.
Skatteasset ska ha sitt #:-s

Avatar Fallback

Re: Värde på en Patu? vad uppskattar ni?

jonko  
#546180 Jah, de e ju så där spännande när man säljer att vad än man sätter för pris så ska de ju prutas 😊 så man behöver ha ett någorlunda exakt pris vad man önskar plus en rimlig bortprutning, så pris plus prutmån... stört 😊

   TS
Avatar Fallback

Re: Värde på en Patu? vad uppskattar ni?

Avslutat-02  
#546227 Så här jag alltid gjort: om jag vill ha 100000. Då sätter jag ut den för 125000.
Då har jag pruttmånen på rätt sida om summan....

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).