Öppna kategorin

Olycka i skogen

132 inlägg 45838 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Olycka i skogen

Vardon  
#545840 Bra att du delar med dig av historian..... Jag är inte avundsjuk på din vända i tingsrätten, folk får gärna kalla mig för paragrafryttare för att jag vill slippa risken.

Elmia
Avatar Fallback

Re: Olycka i skogen

VimekarenLastEdition  
#545842 Suttit i tinget med pga annat men oskyldig, men känslorna över barnen är inget man önskar sin värsta fiende..

Avatar Fallback

Re: Olycka i skogen

Avslutat-02  
#545845 Fortsätt med det, ingen skall behöva utstå det ja har varit med om.
Jag har alltid haft lätt för att somna men min fru är helt knäckt över detta i bland och hon visar upp symtom för posttraumatisk stress. Inte så kul med fyra småbarn..
Det gäller att stå stark när det blåser omkring en. En High land park 63% innan läggdags varje onsdag och lördag lugnar allt tok.
Det jag ser än idag framför mina ögon är blodet och vetskapen att han är borta.
Till saken hör att han hade en track på halsen pga ett krossat struphuvud tidigare.
Så när det kom blod kom det även där.
Jag kunde inte rädda honom.....
Till råga på allt la media ut en bild på nätet dagen efter, på en gran som var fälld helt med sned fällkam. Trevligt att vara skvallerämne på byn.

Se alltid till att hålla ryggen fri.
Jag lärde mig den dagen att alltid stå upp för sanningen och kämpa tillbaka, oavsett va det gäller.kan jag hjälpa då gör jag det.
Det som stör mig än idag är:jag kunde inte rädda honom........

Avatar Fallback

Re: Olycka i skogen

Hema  
#545846 Usch så tungt. 😞

Avatar Fallback

Re: Olycka i skogen

Avslutat-02  
#545848 Förlåt inte meningen att förstöra lördagen på forumet för de som läser detta...

Det värsta var att bli förråd av den firma som han var anställd hos och jag jobbat åt i 15 år. De sa ingenting bara la skulden på mig och byte entreprenör.....
Förlorade ca 500.000 kr exklusivt moms per år över en natt. :d :mrgreen: :|

Användarvisningsbild

Re: Olycka i skogen

stegmaster  
#545853 Usch va hemskt.
Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas.
Inte nog med att man ska leve med själva olyckan, men even åtalas och lida ökonomisk låter ju som et helv……...
Alt gott önskas dig och din fru.

Avatar Fallback

Re: Olycka i skogen

Avslutat-02  
#545869 Tack för det och lika tillbaka.

Livet är inte kul, men det går.... :wink:

Avatar Fallback

Re: Olycka i skogen

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#545923 Oavsett vad rätten kommer fram till så har olyckan hänt, fy sjutton att hamna i den sitsen.
Faran med ensamarbete är nog mindre än att vara fler....

Avatar Fallback

Re: Olycka i skogen

Avslutat-02  
#545925 Ja så är det.
Det räcker att man inte tänker till sedan är olyckan ett faktum.

Fick själv en gran topp på mig i vinterstormen 2011. Det var inte skönt.
När man väl insåg att man bara var blåslagen då var man glad...

Avatar Fallback

Re: Olycka i skogen

stone66  
#545983 Fy fan inte kul lider med dig vintrrojarn. Har varit nere i ett änge idag o igår o tagit vara på stormfällt. Ganska grovt å då tänker man sig för. Men svårt o förutse hur det beter sig när det ligger ihopfällt. Va i samma änge förra året o skulle ta vara på lite klent som blåst omkull. Slarvade när jag fällde en klen ask som var böjd. Den slog till baka o fick den över armen. Det är så lätt hänt.

Avatar Fallback

Re: Olycka i skogen

Avslutat-02  
#545989 ja det går så fort.

hade en liten gran år 2012 uppe i Los ovanför Edsbyn.
kapade en riktigt stor tall med 28" svärd när den lille rackarn kom farande över fötterna på mig,
visserligen endast 10 cm grov men ajaj va ont det gjorde. fick halta en halv mil tillbaka till bilen vid slutet av dagen.

Avatar Fallback

Re: Olycka i skogen

Avslutat-02  
#545991 hoppas du inte skadade dig, man bryter lätt armar och ben.

jag fick knacka tillbaka min egen knäskål en gång, när jag högg manuellt.
skulle ta ett omtag på ett klentimmer och benet gav vika, landade med stocken över benet.
när jag fick fram benet då ville det inte lyda.
stack ner handen och kände en knöl på högersida benet, förstod att knäskålen hoppat ur, så jag la ut benet och slog till, men det du,,,,, jäävlar va ont det gjorde.....

hoppade hem på ett ben den dagen.

var in till akuten, läkaren sa: vila i en vecka så är det bra.
ja ja 10 år senare så är jag utan mjukdelar i knät och smärtan går upp i höften efter en tuff dag i skogen.
men det som inte dödar det härdar eller? :d

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).