Skotare

Rottne F15

6 inlägg 3271 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Rottne F15

Fredrik Reuter  
#53772 Hej,
Såg att MatinH lagt in en bild på en Rottne F15:

gallery/image_page.php?album_id=1&image_id=1591

Denna har jag inte sett förut och tror den förtjänar en egen tråd i forumet.

Vad vet du mer MatinH?



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Rottne F15

1070  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53780 ja den är ny, har testat den för rottne i vinter här uppe i norrland gick väldigt fint med comfortline hytt körde ca 150 tim med den

Användarvisningsbild

Re: Rottne F15

Fredrik Reuter  
#53781 Ok, spännande!
Tack för informationen.
Jag såg att Johan84 hade skrivit lite om den också: https://skogsforum.se/viewtopic.php?p=30856#p30856

   TS
Användarvisningsbild

Re: Rottne F15

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#53783 Hörde en som haft F18 på demo med avfjädrade hytten. Som han uttryckte det: "Är det inte mer skillnad än så där så var det väl inte så mycket att hurra över."
Men de beror väl på vad man jämför med,maskiner med balanserad boggie sägs ju gå mycket mjukare i säg i jämförelse mot "vanlig".

Avatar Fallback

Re: Rottne F15

1070  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#54027 Jo visst är väl john deeres skotare en av de som går mjukast i terrängen har själv 1110 d -07 men comforthytten är mycket trevligare att sitta och köra i
Den går betydligt mjukare i terrängen, men problemet är väl att man kör ännu fortare med den så den kanske inte upplevs bättre då, man måste jämnföra i samma hastighet och i det fallet är rottne trevligare att sitta i plus att sikten är otroligt god i den och gott om utrymme men ljudnivån är ungefär som 1110

Användarvisningsbild

Re: Rottne F15

skogsjan695xl  
#54582 var och titta på en rottne f15 idag såg riktigt fina ut dessa nya. dock var det inne i verkstaden så jag fick inte se in aktion, var vårvisning i karlstad.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).