Inomgårdsmaskiner

Snöslunga kastar dåligt

24 inlägg 17332 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Snöslunga kastar dåligt

Avslutat-02  
#545703 Ta bild och visa

Trejon
Användarvisningsbild

Re: Snöslunga kastar dåligt

Honken111  
#545706 Hej igen.
Har kollat beg, verkar svårt.Kostnaden har jag fått från Briggsparts.
Vill gärna ha igång denna, Gilson .

Avatar Fallback

Re: Snöslunga kastar dåligt

Avslutat-02  
#545708 Kommer inte ihåg direkt vart kablarna kommer ifrån kan du visa med en bild?

Avatar Fallback

Re: Snöslunga kastar dåligt

Avslutat-02  
#545713 Kan du se om den har suttit i närheten av där den hänger?

Avatar Fallback

Re: Snöslunga kastar dåligt

Avslutat-02  
#545714 Sveakatten fick du någon ordning på maskinen?

Användarvisningsbild

Re: Snöslunga kastar dåligt

totte  
#545719
Honken111 skrev:Hej.
Jag har plockat isär motorn, för att kolla om vevstaken har gått sönder, mycket riktigt. Kan man få igång denna Gilson 8hk,model, nr 190402, ändå? Ser att en kabel, har lossnat från "något ", som är väldigt nära" magnet, svängen" 🙂 Var ska denna sitta? Tacksam för svar!


Först och främst, är cylinder och vevaxel helt oskadade? Är de det så går det givetvis att få igång motorn, även om det blir lite dyrt med delarna.

För min del skulle jag hålla utkik efter en lagom billig och sunkig snöslunga med fungerande motor och sen plocka ihop en duglig motor.

Vad gäller kabeln, så skulle jag tro att det är den som skall gå till startnyckeln/stoppknappen, men det är ju inte mycket lönt att spekulera i innan motorn blir renoverad om den nu blir det. Vet ju inte ens om den har brytare eller elektronisk tändning.

Avatar Fallback

Re: Snöslunga kastar dåligt

Avslutat-02  
#545725 🙏 :-bd

Användarvisningsbild

Re: Snöslunga kastar dåligt

Honken111  
#545752 Hej igen.
Har kollat beg, verkar svårt.Kostnaden har jag fått från Briggsparts.
Vill gärna ha igång denna, Gilson .
totte skrev:
Honken111 skrev:Hej.
Jag har plockat isär motorn, för att kolla om vevstaken har gått sönder, mycket riktigt. Kan man få igång denna Gilson 8hk,model, nr 190402, ändå? Ser att en kabel, har lossnat från "något ", som är väldigt nära" magnet, svängen" 🙂 Var ska denna sitta? Tacksam för svar!


Först och främst, är cylinder och vevaxel helt oskadade? Är de det så går det givetvis att få igång motorn, även om det blir lite dyrt med delarna.

För min del skulle jag hålla utkik efter en lagom billig och sunkig snöslunga med fungerande motor och sen plocka ihop en duglig motor.

Vad gäller kabeln, så skulle jag tro att det är den som skall gå till startnyckeln/stoppknappen, men det är ju inte mycket lönt att spekulera i innan motorn blir renoverad om den nu blir det. Vet ju inte ens om den har brytare eller elektronisk tändning.


Hej Totte.
Jag har varit här, i detta forum och läst om din kunskap, WOW. Tack för att du svara.
Hmm, angående Cylinder och vevaxel, så ser jag en del skador: Är det kört, för denna motor?

Användarvisningsbild

Re: Snöslunga kastar dåligt

totte  
#545858 Skulle säga att om vevaxelns lageryta för vevstaken inte är blank utan repig och ful så är vevaxeln kass. Cylindern är svårare att säga utan att se den. Kan du lägga upp några bilder?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).