SKOGSFORUM ARTIKEL 

  MotorsĂ„g och handhĂ„llet

Husqvarna 550XP Mark II - nylansering av motorsÄg 2019

221 inlĂ€gg 68391 visningar 34 följer Svara, dela mm...   
AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna 550XP Mark II - nylansering av motorsÄg 2019

anersimyra  
#545443 Va!! Har sthilen ett plastlager till kopplingen.. đŸ˜±

Husqvarna motorsÄgar
Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550XP Mark II - nylansering av motorsÄg 2019

Westra Aros  
#545447 Jag lever hellre med vikten och strÀcker mig oftast efter 572

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550XP Mark II - nylansering av motorsÄg 2019

Avslutat-02  
#545448 Ja du dessa plasthÀrkar till sÄgar kommer nog att hÄlla för en del. Men mycket Àr rent ut sagt för dÄligt. Jag tycker inte att öka hastigheten pÄ kedjan var nÄgon hit. DÄ behöver jag köpa nya byxor för att försÀkringen ska gÀlla. Sedan data den dÀr jÀvla datan. Allt du gör syns pÄ datan, om sÄgen gasas för dÄligt för mycket. För ofta.
Din arbetsgivare kan titta pÄ hur mycket sÄgen stÄr pÄ tomgÄng, varvas utan belastning mmm. Och framför allt nu nÀr Stihl har kommit med en sÄg med insprutning, va spelar dÄ en lite större tank för roll. Jag har inte bryt mig om dessa maskiner sÄ mycket för ja tror inte pÄ dem.
Jag har en sjÀlv en Jonsered 2252 och ja hatar sÄgen den Àr lÄng och allt i data vÀg har jag fÄtt byttt.... ^#(^ :((

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550XP Mark II - nylansering av motorsÄg 2019

Avslutat-02  
#545449 NÀ stihl har ingen plastlagring, med kopplingen Àr kÀnd för att rasa, precis som hva/ Jonsered röjsÄg 2256/555 koppling.
Mycket skit.

Ja tror att ja skulle vÀlja en nÄgot större sÄg att fÀlla med och en liten rapp att kvista med. Typ 2188 fÀlla. Kanske 346 kvista med

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550XP Mark II - nylansering av motorsÄg 2019

stone66  
#545457
vinterrojarn skrev:NÀ stihl har ingen plastlagring, med kopplingen Àr kÀnd för att rasa, precis som hva/ Jonsered röjsÄg 2256/555 koppling.
Mycket skit.

Ja tror att ja skulle vÀlja en nÄgot större sÄg att fÀlla med och en liten rapp att kvista med. Typ 2188 fÀlla. Kanske 346 kvista med

Jo det har den nĂ„llagret till kopplingstrumman hĂ„llarn Ă€ri plast eller möjligen nylon men man fĂ„r va glad för att rullarna Ă€r i stĂ„l 😂

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550XP Mark II - nylansering av motorsÄg 2019

stone66  
#545461
anersimyra skrev:Va!! Har sthilen ett plastlager till kopplingen.. đŸ˜±

Är du ironisk nu ?du kanske har rĂ„kat ut för det en o annan gĂ„ngđŸ€Ș eller kör du inte stihl ?

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550XP Mark II - nylansering av motorsÄg 2019

Skogsola  Firar 10 Ă„r som aktiv medlem pĂ„ skogsforum! 
#545464 Ett lager Àr snabbt att byta. Hellre ett lager Àn en elektronikfilifjonk.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550XP Mark II - nylansering av motorsÄg 2019

stone66  
#545466
Skogsola skrev:Ett lager Àr snabbt att byta. Hellre ett lager Àn en elektronikfilifjonk.

Jo kan kan jag hĂ„lla med om. Snabbt o byta o billigt typ 45 kr men irriterande speciellt nĂ€r man Ă€r i skogen. Men det Ă€r ju smĂ„potatis mot o ladda upp nĂ„ nya uppdateringar pĂ„ 550:in har klarat mig hittills đŸ˜©

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550XP Mark II - nylansering av motorsÄg 2019

Avslutat-02  
#545482 Ja nylon Àr det.... Hade för mig att det var komposit.
Min cs 2252 har bara jÀvlats. Har bytt förgasare tre gÄnger, tÀndspole tvÄ gÄnger.
Och tankavluftning medmera.
Den vill fortfarande inte gÄ bra pÄ tomgÄng.
Ja skiter i den och hugger nÀstan enbart med dolmar 5105 med handtags vÀrme....
Ljuvlig sÄg lite fyrkantig men trevlig att jobba med.

Annars fĂ€ller ja med cs 2186 som Ă€r lite modifierad. đŸ€—

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550XP Mark II - nylansering av motorsÄg 2019

Avslutat-02  
#545483 Stone66 hur gammal Àr sÄgen?
Äldre Ă€n ett Ă„r?
DĂ„ skall du ha ny mjukvara......

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550XP Mark II - nylansering av motorsÄg 2019

Avslutat-02  
#545484 Nu förtiden fÀller ja inga trÀd inne pÄ gÄrdar eller vid trÄnga lÀgen lÀngre, inte sedan olyckan för 4 Är sedan.......

Det dröjde 1.5 Är innan jag litade pÄ mig sjÀlv igen. :((

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550XP Mark II - nylansering av motorsÄg 2019

Ferguson system  
#545490
vinterrojarn skrev:Ja nylon Àr det.... Hade för mig att det var komposit.
Min cs 2252 har bara jÀvlats. Har bytt förgasare tre gÄnger, tÀndspole tvÄ gÄnger.
Och tankavluftning medmera.
Den vill fortfarande inte gÄ bra pÄ tomgÄng.
Ja skiter i den och hugger nÀstan enbart med dolmar 5105 med handtags vÀrme....
Ljuvlig sÄg lite fyrkantig men trevlig att jobba med.

Annars fĂ€ller ja med cs 2186 som Ă€r lite modifierad. đŸ€—


Det hĂžres ut som at du har vĂŠrt uheldig med din 2252. Jeg har to stk 2252, og kollegaen har en. Null problemer med de. Han hadde dog noen problemer til Ă„ begyne med, men det var operatĂžr feil og ikke saga.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550XP Mark II - nylansering av motorsÄg 2019

Avslutat-02  
#545492 Skönt att en Jonsered handlare lyckats fÄ en sÄg som Àr skit och inte sÄ mÄnga kunder.... =))

AnvÀndarvisningsbild

Re: Husqvarna 550XP Mark II - nylansering av motorsÄg 2019

anersimyra  
#545523
stone66 skrev:
anersimyra skrev:Va!! Har sthilen ett plastlager till kopplingen.. đŸ˜±

Är du ironisk nu ?du kanske har rĂ„kat ut för det en o annan gĂ„ngđŸ€Ș eller kör du inte stihl ?

Jag har efter 43 Är med kvarna köpt mig en 261 efter allt jÀvla tjat frÄn diverse hÄll.. :(( men jag har hittils inte sÄ mycket negativt att sÀga. Tanklocken Àr vÀl sÄdÀr, barkstödets nedre sporre Àr för lÄng, och skyddet framför oljetanklocket ett skÀmt. Dessutom gÄr det inte att gasa om man lÀttar pÄ greppet pÄ bakre handtaget, den Àr klart törstigare Àn min 550. Soppan tar slut plötsligt utan förvarning, den Àr inte lika stark och rapp som kvarnan, den har dÄlig vÀrme, men pÄ det hela taget gillar jag sÄgen som kÀnns ett snÀpp lÀttare rent viktmÀssigt Àn kvarnan.. :-bd

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550XP Mark II - nylansering av motorsÄg 2019

stone66  
#545524
vinterrojarn skrev:Stone66 hur gammal Àr sÄgen?
Äldre Ă€n ett Ă„r?
DĂ„ skall du ha ny mjukvara......

Jo den Àr nog 4 Är menar du att det behövs nÄ bling bling till den?

Fredrik Reuter
Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).