Husqvarna 339 xp
Husqvarna 357 xpg
Husqvarna 288xp
Husqvarna 550xpg
Arctic cat 550
Alstorn 8×8
Valmet 705
kennethkk skrev:Jag hämtade in min 357 xpg i går kväll då så jag att det var mycket olja under den. Så nu funderar jag om det är olje pumpen som har gett sig eller någon packning. Så är det någon som har någon bra förslag hur jag ska göra för att slippa olje läckan. Den har inte använd på ett tag.
vinterrojarn skrev:Runt kåpan är det ett spår som är limmat ifrån fabriken. Detta skall efter en demontering tättas igen med packningsklister eller lim.
Jag har alltid följt Hva:s utbildning och service regler. Runt lagret är det en tunn film med lim. Det händer att vissa chassien inte är hundra rätta från fabrik. Pga att plastdefekter
Mange skrev:Ibland är det oljeledningen som ändrar form och då inte tätar runt pumpen som då läcker. Täta kåpan hjälper bara kortsiktigt.
D Brown skrev:Mange skrev:Ibland är det oljeledningen som ändrar form och då inte tätar runt pumpen som då läcker. Täta kåpan hjälper bara kortsiktigt.
När jag bytte oljeledning på min 346:a så fick jag se att gjutningen av pumpen ej var perfekt, precis som att formparterna var lite förskjutna just där ledningen monterades.
Möjligen så hade det räckt att bara snygga till pumpen med fil, men jag bytte ledning också eftersom jag ändå hade köpt en.