Traktorn i skogen

Volvo BM 350 Boxer eller T430?

33 inlägg 28282 visningar 10 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Volvo BM 350 Boxer eller T430?

Mikael.O  
#543971
busholle skrev:
Mikael.O skrev:Varför skulle jag inte få igen pengarna? Gav 150000 inklusive moms för den och då följde det ju med skopor och gafflar. Jag kan ju behålla vissa av redskapen och räkna av det från det jag begär för den. Har sett flera liknande ute på Blocket för mer än 150'. Om jag köper en traktor för 60000 har jag ju ändå tjänat en slant. Men jag kanske räknar fel.


Gav du 150000 ink moms så ser det ljusare ut. Är du bara momsregistrerad så du kan sälja dem med avdragbar moms så förändrar det läget väsentligt.

Men snart är det deklarationstider och då bör du få tillbaka momsen på 37500 så det kanske hjälper ekonomin en del?
Köpte den för 3 år sen och hade inte och har inte än möjlighet att dra av moms. Är inte momsregistrerad.

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Volvo BM 350 Boxer eller T430?

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#543979 Då lär du troligen förlora momsen men visst du kan ha tur och hitta en köpare som inte är momsregistrerad.
Har du bestämt dig för att sälja efter att ha ägt den i tre år så gör det.

Avatar Fallback

Re: Volvo BM 350 Boxer eller T430?

Mikael.O  
#543981
busholle skrev:Då lär du troligen förlora momsen men visst du kan ha tur och hitta en köpare som inte är momsregistrerad.
Har du bestämt dig för att sälja efter att ha ägt den i tre år så gör det.
Krångligt det där med moms hit och dit.

Ja jag får se hur jag gör, jag blir osäker hur jag ska göra. Är en fin och bra traktor men trist att känna att den är för dyr och inte ha nån buffert. Händer det nått och man inte har råd att betala blir den ju stående. Men visst en 430 kan ju krångla konstant och göra djupa hål i plånboken så det är ju en avvägningsfråga, en mycket svår sådan. Vad man vill ha och vad man har råd att ha...

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).