ATV och UTV i skogen

Bilder Ved/timmer körning med atv

1061 inlägg 421118 visningar 143 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

stone66  
#542300 Imponerande men det sliter på en vet inte hur gammal du är när jag va yngre kunde jag jobba typ dygnet runt. Men fyller 53 i år o man tycker det är konstigt att man blir trött o behöver sova ibland. Men det finns ju folk som blir trötta av att inte göra nåt.

ATV från Bengtssons
Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Bilboo  
#542323
jo iof ..är en måttligt sliten 43åring,
Tyvärr börjar åldern göra sej påmind
stone66 skrev:Imponerande men det sliter på en vet inte hur gammal du är när jag va yngre kunde jag jobba typ dygnet runt. Men fyller 53 i år o man tycker det är konstigt att man blir trött o behöver sova ibland. Men det finns ju folk som blir trötta av att inte göra nåt.

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Ent  
#542376 Det efterlystes ju fler bilder så här kommer ett par stycken, återigen Can-Am i eftermiddagsljus😁 När lasset så småningom blev fullt av grova surbjörkar (eller sura grovbjörkar??) så grävde hjulen ner sig i snön. Blev till att winscha sig upp på vägen, där gick det bättre. Nu är det för mycket snö, det får bli att damma av fem-nian och timmerkälkarna om det ska bli nån mer hemkörning innan våren. Eller om jag lejer en man här i byn som kör hem det med traktorn?

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

MDin  
#542419
stone66 skrev:Imponerande men det sliter på en vet inte hur gammal du är när jag va yngre kunde jag jobba typ dygnet runt. Men fyller 53 i år o man tycker det är konstigt att man blir trött o behöver sova ibland. Men det finns ju folk som blir trötta av att inte göra nåt.
Jag blir trött av att inte göra något. Därför gör jag något, helst i skogen. Nu På det 74:e [emoji23]

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

stone66  
#542433 Hoppas jag me orkar va i skogen när jag är 74👌👍

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

MDin  
#542442 Gör som jag, ut å spring helst på morgonen.[emoji1322]‍♂️

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

bdulf  
#543517 Rensade upp en rågång

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Camaro1969  
#543610
bdulf skrev:Rensade upp en rågång


Mycket fin ATV! :-bd

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Ent  
#543645
Camaro1969 skrev:
bdulf skrev:Rensade upp en rågång


Mycket fin ATV! :-bd


Instämmer, och med rätt fart går den sorten tom att köra på vatten.

Fast det förstås, med tillräckligt stora hjul och välpumpade skoveldäck så kanske hjulingen ändå tar sig fram flytandes? Och då kan man flotta timmerlasset efter sig, som förr i världen. Ingen som prövat och kan dela några bilder? \:d/

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

halvproffs  
#543654 Nu ska vi inte vara så grabbar 😉 . Huvudsaken är att vi får bilder 😀

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Camaro1969  
#543656 jag tycker det är jättebra med bilder! funderar faktiskt på skffa en skoter till skogsbruket..förra vintern kunde man ju inte ta sig fam med annat...

så det va med glimten i ögat =)

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

bdulf  
#543666 Missade rubriken. Dock var det delvis rätt, bild var det och kör fram timmer gör jag./ Ulf

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Machman  
#544467 En bild från gårdagens terapisession. Kinavagn utan extra men som hållit ihop för flertalet hundra m3. Brukar såga tre tankar på förmiddagen och köra ut två eller tre lass på eftermiddagen. Det dagsverket får väl duga för en programmerare. :lol:

1547499923_wp_20190113_15_09_31_pro.jpg

Avatar Fallback

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

stone66  
#544483 Är nog en väldigt driven programmerare som jag ser det😀👍

Användarvisningsbild

Re: Bilder Ved/timmer körning med atv

Nicke78  
#544825 Börjar jakten på barkborreträden. Skoj och komma ut i skogen med motorsågen igen. Köpte en grizzly med vagn från nyvab så får se vad det går för.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).