Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Markbereda med fyrhjuling ?

21 inlägg 14163 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Markbereda med fyrhjuling ?

anersimyra  
#543355 Ju mer man använder hjuling i skogsarbetet desto mer förstår man hur dåligt de passar till detta.. :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Markbereda med fyrhjuling ?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#543356
anersimyra skrev:Ju mer man använder hjuling i skogsarbetet desto mer förstår man hur dåligt de passar till detta.. :mrgreen:


Lite så är det ju, men ändå är den så nyttig och har tjänat mig väl i 10 år.

Användarvisningsbild

Re: Markbereda med fyrhjuling ?

anersimyra  
#543406
Uvskogen skrev:
anersimyra skrev:Ju mer man använder hjuling i skogsarbetet desto mer förstår man hur dåligt de passar till detta.. :mrgreen:


Lite så är det ju, men ändå är den så nyttig och har tjänat mig väl i 10 år.
jodå, den har förstås sin plats till de uppgifter där den passar. Men när man sen börjar arbeta med en ny Alstor så förstår man vilken oerhörd skillnad det är mellan hjulingekipaget och Alstorn. Hur funkar det förresten med din Bison.. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Markbereda med fyrhjuling ?

Bene  
#543410
anersimyra skrev:
Uvskogen skrev:
anersimyra skrev:Ju mer man använder hjuling i skogsarbetet desto mer förstår man hur dåligt de passar till detta.. :mrgreen:


Lite så är det ju, men ändå är den så nyttig och har tjänat mig väl i 10 år.
jodå, den har förstås sin plats till de uppgifter där den passar. Men när man sen börjar arbeta med en ny Alstor så förstår man vilken oerhörd skillnad det är mellan hjulingekipaget och Alstorn. Hur funkar det förresten med din Bison.. :-bd

Kan du markbereda med din alstor ? :-b

Användarvisningsbild

Re: Markbereda med fyrhjuling ?

anersimyra  
#543412 Har jag en Alstor?? Det visste jag faktiskt inte, men jag får ta mig en tur till garaget och se efter.. 👍 😀

Användarvisningsbild

Re: Markbereda med fyrhjuling ?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#543420
anersimyra skrev:Men när man sen börjar arbeta med en ny Alstor så förstår man vilken oerhörd skillnad det är mellan hjulingekipaget och Alstorn. Hur funkar det förresten med din Bison.. :-bd


Lite för tidigt att säga något seriöst men det lilla jag hunnit köra så här långt visar på stor skillnad. Det är ju en maskin byggd för skogsarbete. :smile:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).