Motorsåg och handhållet

Husqvarna 550xp II några nyheter?

15 inlägg 5401 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna 550xp II några nyheter?

hqvkamil  
#542730 Några nyheter om Husqvarna 550xp II-modellen? :-ss Kanske kan det här året släppas? :smile:



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550xp II några nyheter?

JohannesG  
#542758 Tidigast vecka 11 hörde jag av handlaren. Tror och hoppas att de riktigt hårdtestat denna såg innan den kommer ut. För enligt vissa har den funnits ett tag...

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550xp II några nyheter?

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#542768 Sa dei kva år og eller berre veke 11?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550xp II några nyheter?

GHellgren  
#542769 Ska släppas i februari o finnas i butik i mars [emoji849]

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550xp II några nyheter?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#542967 Den har väl testats några år nu...
Vad skiljer 550 och 550II?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550xp II några nyheter?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#542998 Är det som vanligt ny förgasare och lite detaljer ändrat eller en ny modell som det nämndes här?

Ingen som vet?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550xp II några nyheter?

anersimyra  
#543003 Den kanske har ” vifi ” och kan prata.. :-bd

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550xp II några nyheter?

JohannesG  
#543011 Som jag förstod det så blir det en uppdatering på flera punkter. Skulle bli något hekto tyngre, men i gengäld robustare och inte lika mycket på gränsen vad gäller värme. Konstruktionen skulle bli mer lik 572XP, exakt hur vet jag dock inte. Men generellt mer välbyggd förstod jag det som, de vill ta tillbaka bilden av att Husqvarna är riktig kvalité.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550xp II några nyheter?

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#543019 Når stihl slepp ei sag som 500i så må ikkje HVA arbeida mot strømmen som da heite på norsk og komma med ei tyngre sag enn forgjengaren. Eg håpte på ei sag utan forgassar, sterkare enn noverande modell og sammtidig lettare. 550 med varme er tung nok som ho er.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550xp II några nyheter?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#543024 Det hade ju varit kul om de inte bara försökte ta tillbaka sin forna glans utan verkligen gjorde det.
Ska de öka kubik i 550? Vad ska de då ha i 50cc klassen?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550xp II några nyheter?

JohannesG  
#543026 Sågen med insprutning är ju inte för vem som helst, är ju dubbelt så dyr. Dröjer länge innan insprutning blir de normala.

Jag hoppas verkligen att de lyckas. Ganska säker på att de inte ökar kubiken, men gör sågen robustare. Och som sagt detta är hört av en handlare som egentligen vet väldigt mycket, men inte får säga så mycket, och då kan informationen bli lite otydlig. Vi får vänta och se.

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550xp II några nyheter?

can  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#543027 Er jo da der med pengane ja, men 462 er jo ein god del lettare enn 572 då

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550xp II några nyheter?

Brumsten  
#543603 Hej, har provat den lite på kapning, ni kommer bli nöjda!
En del förändringar till det bättre, X% mera kraft!
God forts!

Avatar Fallback

Re: Husqvarna 550xp II några nyheter?

Tor R  
#543687 Snakket nettopp med en linje rydder, han har bestilt 550 vII, uke 11 skulle den være i butikken.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna 550xp II några nyheter?

JohannesG  
#543766 Vår 346XPG gav till slut upp. Motorn går än, men ordentligt sprucken i aluminiumet, startapparaten greppar inte... Blir att köra 242XPG i väntan på 550XPG II. 560XPG och 550XPG II blir nog en fin kombination. 😀

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).