Öppna kategorin

Sågat norrlandsvirke

7 inlägg 1807 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Sågat norrlandsvirke

Danne321  
#542335 Hej,
Söker en leverantör/sågverk som kan leverera sågad klädselbräda 1x7 tum norrlandsgran. Ej hyvlad. Tacksam för tips.
Hälsningar Daniel



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Sågat norrlandsvirke

halvproffs  
#542447 Vad har du för krav tex årsringsbredd? Vi har nog från frovuxet till tätvuxet men jag antar att du vill ha så tätvuxet som möjligt. Kvantitet?

Användarvisningsbild

Re: Sågat norrlandsvirke

Danne321  
#542450 Tack för svar. Har inget specifikt krav på årsringsbredd men så tätvuxet som möjligt. Har inte räknat på kvantiteten exakt än men det är till ett helt hus modell större. Väldigt intresserad om det är något du har.
Hälsningar Daniel

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågat norrlandsvirke

halvproffs  
#542451 Jag har inte tillräckliga mängder men jag tänkte på sågen i Vinnersjö. Där finns det nog. Var bor du? Tänkte på avstånd för leverans.

Användarvisningsbild

Re: Sågat norrlandsvirke

Danne321  
#542456 Jag finns i Gislaved så det är nog lastbil som gäller om det finns virke. Är det ett stort sågverk?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Sågat norrlandsvirke

halvproffs  
#542458 Ganska litet vid jämförelse med andra. Dom brukar leverera till tyskland. Kolla med Stig Simonsson 070 658 71 23

Användarvisningsbild

Re: Sågat norrlandsvirke

Danne321  
#542462 Tack för tips 😀

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).