Traktorer och processorer

Begagnad traktorprocessor?

69 inlägg 27738 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Begagnad traktorprocessor?

Hanses_Enånger  
#542026 Valmet valtra 6000 är perfekt särskilt med twintrack. Jag har lastare på 6200an det är som sagt bra att ha nå frami men det gäller väl alla processorer. Priset kan jag inte säga så mkt om, är maskin bra så låter väl det som ett överkomligt belopp för en traktorprocessor med rulldrift. Jämfört med beg hypro så är det ju bara en tredjedel mot vad de brukar kosta och nu med stormen så lär de ju knappast gå ner i pris.

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Begagnad traktorprocessor?

r81l@hotmail.com  
#542140 Jag har lastare och frontlyft borde väl hålla emot hyfsat. Jag tycker priser är lite högt maskinerna är trots allt mellan 25-30 år men hypro med kran går att få för 150000kr men det blir mer pengar än det blir nytta för min del har bara 100 hektar. Skulle kunna tänka mej att lägga runt 50000-60000 max. Vet om en 5-40 i grannbyn som stått 10-15 år som jag fiskar lite på, men han ville behålla för han skulle gallra så jag får väl se, men har den inte använts på så länge så är väl risken att den inte kommer ut i skogen nu heller.

Användarvisningsbild

Re: Begagnad traktorprocessor?

r81l@hotmail.com  
#542142 Hur funkar hydrauliken till kvistknivarna håller dom trycket automatiskt eller spänner man dom manuellt

Användarvisningsbild

Re: Begagnad traktorprocessor?

hayabusa 08  
#542151 På vilken maskin menar du?
Vet bara att på hypron ställs knivtrycket på ventilpaketet och knivarna läggs då på med det inställda trycket..

Användarvisningsbild

Re: Begagnad traktorprocessor?

r81l@hotmail.com  
#542329 Jag menar vimek tp 5-40

Användarvisningsbild

Re: Begagnad traktorprocessor?

Bax  
#542339 På Vimek G30 får man hålla ett finger på spaken som lägger an knivarna och spänna manuellt.

Användarvisningsbild

Re: Begagnad traktorprocessor?

r81l@hotmail.com  
#542364 Ok har tittat på g30 också men det är ju gott att sitta inne i goe värmen så mycket som möjligt😉 undra hur många traktorprocessorer som står långt inne i maskinhallarna och aldrig används

Användarvisningsbild

Re: Begagnad traktorprocessor?

Bax  
#542375 Många [WHITE UP POINTING INDEX]️

Användarvisningsbild

Re: Begagnad traktorprocessor?

Vardon  
#542405 Min står längst ut med trasig traktor bakom :(( :cry: 😡

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).