Motorsåg och handhållet

Stihl 020AV gnista ?

34 inlägg 5283 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Stihl 020AV gnista ?

AndersJoh  
#542267 Går som en klocka efter lite skruvande på ställskruvarna. Ville inte varva vid sågning först fick ställa ner lite och höja tomgången. Nu tar han öven grova stockar.
Tack för hjälpen

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Stihl 020AV gnista ?

johan eriksson  
#542276 Dom gamla Stihl 020 går jäkligt bra, och får man tag i en super eller big så är lyckan total. Har några sådana och gillar dom skarpt, utom vibrationerna. Det är bättre klipp i dom än nyare 020 och 200, 201 vågar jag inte uttala mig om, har inte provat den än.
Ett råd om du är ute i skogen när det är snö, stäng inte av den och låt den stå i snön, dom kan gömma sig rätt bra :d lättare att hitta den om den går på tomgång =))

Användarvisningsbild

Re: Stihl 020AV gnista ?

JensSkoog  
#542293
johan eriksson skrev:Ett råd om du är ute i skogen när det är snö, stäng inte av den och låt den stå i snön, dom kan gömma sig rätt bra :d lättare att hitta den om den går på tomgång =))


:lol: :lol:
Stämmer till hundrade :-bd

Användarvisningsbild

Re: Stihl 020AV gnista ?

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#542332 Jag har testat många 020 och 200 i de flesta varianter. En 020 super är helt ok.
Har kört många 200 som varit sämre

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).