Verkstan

Migsvetsar.

6 inlägg 4930 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Migsvetsar.

halvproffs  
#278637 Grannen skröt om Lincoln Elektric migsvets 220v som han kunde ordna för bra pris (firman säljer dom) så det blev ett byte med färdig ved för ca 10 år sen. Varken jag eller min son har gillat den. Går knappt att svetsa med. Är dom så dåliga? Fick idag gratis en Esab miggy 125 av chefen som sa att det inte går att jämföra med en 400 volt men fullt godkänd för hemmabruk. Omdömen!?



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Migsvetsar.

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#278749 Lincoln är ju ett kvalitetsärke så jag funderar om det kan vara nåt
fel på den när den inte vill funka riktigt?
Esabprodukter rent allmänt borde duga gott åt de flesta.

Användarvisningsbild

Re: Migsvetsar.

halvproffs  
#278767 Det kom över ett par duktiga svetsare i helgen som tittade på dom. Den gamla ESAB-n som stått i ett garage i 15 gick mycket bra enligt dom. Ska själv prova lite senare.

Lincolnen tror dom är fel på elventilen som släpper fram gasen. Ska titta på det senare när tiden tillåter. Kanske finns det hopp med den, kanske var det fel på den från början.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Migsvetsar.

halvproffs  
#542017 Problemet var att när dom skruvade ihop svetsen på fabriken så klämdes slangen till gasen ihop så det kom knappt fram någon gas.

   TS
Avatar Fallback

Re: Migsvetsar.

Brorsan  
#542141
halvproffs skrev:Problemet var att när dom skruvade ihop svetsen på fabriken så klämdes slangen till gasen ihop så det kom knappt fram någon gas.

Har den varit stående sen 2014?
Ställer själv undan saker för senare rep men 4 år känns mycket för en så fin maskin. :grin: :-bd

Användarvisningsbild

Re: Migsvetsar.

halvproffs  
#542195 Talade om problemet med verkan på jobbet som tidigare varit svetsare och då fick jag hans begagnade svets för den behövde han inte mer.
Köpte en fin whiskey åt honom istället!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).