Skogsröjning

Röjsåg med klinga eller kedja?

78 inlägg 47068 visningar 19 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Röjsåg med klinga eller kedja?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#541602 Ett 5,2 Åh batteri räcker i ca 1,5-2 timmar för mig, men då är jag ingen proffsröjare. Kedjeolja behöver dock fyllas på varje timme.

Håller du ett proffstempo, kan du nog halvera driftstiderna, skulle jag tro. I Alla fall om man heter Björn Ferry och är en gammal OS-guldmedaljör i skidskytte.
/Niklas

Stihl Motorsågar och Röjsågar
Avatar Fallback

Re: Röjsåg med klinga eller kedja?

forest.  
#541952
Niking skrev:Ett 5,2 Åh batteri räcker i ca 1,5-2 timmar för mig, men då är jag ingen proffsröjare. Kedjeolja behöver dock fyllas på varje timme.

Håller du ett proffstempo, kan du nog halvera driftstiderna, skulle jag tro. I Alla fall om man heter Björn Ferry och är en gammal OS-guldmedaljör i skidskytte.
/Niklas

Vad Har du för sele upphängning när du kör 536lipx? gärna bild :)

Användarvisningsbild

Re: Röjsåg med klinga eller kedja?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#541990
forest. skrev:
Niking skrev:Ett 5,2 Åh batteri räcker i ca 1,5-2 timmar för mig, men då är jag ingen proffsröjare. Kedjeolja behöver dock fyllas på varje timme.

Håller du ett proffstempo, kan du nog halvera driftstiderna, skulle jag tro. I Alla fall om man heter Björn Ferry och är en gammal OS-guldmedaljör i skidskytte.
/Niklas

Vad Har du för sele upphängning när du kör 536lipx? gärna bild :)


Lundhags Fjell Light 35 l. Det elastiska snöret lät jag fästa i själva ryggan mellan axelremmarna. Bild ska finnas ute på SFO någonstans.

Edit Inlägg nr 66 i tråden Husqvarna 536LiPX, batteri kedjeröjsåg, stångsåg
/Niklas

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).