Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Terri

7 inlägg 4793 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Terri

masen  
#54127 Är det nån som har info om Terri's olika modeller?
Tex. vilka som har drivning på vagnen m.m.
Ev vet någon som är till salu?

Mvh Anders



   TS
Avatar Fallback

Re: Terri

masen  
#54554 Är det verkligen ingen som har erfarenheter av Terri maskiner?

   TS
Avatar Fallback

Re: Terri

Miniskotar-Reine  
#54556 Hej.

Om jag förstått det hela rätt så på modellerna 1020 och 2020, så finns dem både med och utan drivning på vagnen.
De nyare modellerna ATD och 34:an som nyss börjat tillverkas så är det drivning på vagnen.

Ska försöka svara på dina frågor men du får gärna ställa dem lite mer specifikt. Sen kanske det mesta avhandlats i de andra trådarna om Terrimaskinen? Finns två som det skrivits i mycket. Annars fortsätter vi här.

Avatar Fallback

Re: Terri

masen  
#54768 Tackar för svaret, Funderingen jag har är att införskaffa en Terri 2020 och försöka nischa in mig på blötmarks avverkning/gallring/energiklippning av mindre objekt.
Ev. oxo skaffa en Vimek 404 skördare i framtiden

Terri frågor:
Når kranen bakom vagnen?
Nån som provat med ett stegmatar aggregat typ BJM350 eller Naarva? eller byggt ett själv?
Klipp?
Tryck och flöden i hydraulsystemet?
Drivs vagnen hydrauliskt eller mekaniskt?
Prisbild på beg maskiner?

Mvh Anders

   TS
Avatar Fallback

Re: Terri

Miniskotar-Reine  
#54787 Som blötmarksmaskin, utmärkt! Använder själv min maskin, en 2020, till det området.

Angående kranen om den når bakom så kan jag bara svara för min maskin. Det sitter en mowikran på som når ca 1m bakom vagnen. Vet inte hur det är med farmikranen? Kanske någon annan som vet, men det sitter väl ett utskjut på den om jag inte minns fel. Så den kan mycket väl nå bakom.

Modellen 2020 såldes från början med skördaraggregat men fungerade inte så bra, för dåligt tryck och det blev för tungt har jag för mig, nyare ATD och 34 ska fungera. Men med de aggregat du nämner vet jag inte.

Driften på vagnen är hydrauliskt och styrs inifrån hytten med en spak, så den används inte konstant utan mer vid behov.
En Terri 2020 på blocket, allt från 185000:- till 270000:- är vad jag sett att andra vill ha.
Gav själv för min maskin 185000:-

Avatar Fallback

Re: Terri

masen  
#54898 Livnär du dig enbart på terrin?
Vart håller du hus i sverige?

Mvh Anders

   TS
Avatar Fallback

Re: Terri

Miniskotar-Reine  
#54932 Nej det gör jag inte. Jag har ett annat jobb, och Terrin var mer en kul grej för att testa på.
Så jag kör enbart på helgerna än så länge. Det finns inte underlag för att köra med den på heltid skulle jag tro. Störst chans är väl att få in foten för kommunen eller något utav reservaten i närheten för att få timmar på den.

Västra Götaland, Stenungsund för att vara mer exakt.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).