Traktorer och processorer

Gasdämpare Trima 485, McCormick MTX 140

5 inlägg 3277 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gasdämpare Trima 485, McCormick MTX 140

430kan  
#540627 Har någon huggare erfarenhet av att byta gas-, last-, dämpare på frontlastare ? I så fall, "giv mig inspiration och led mig på vägen" :-ss

Min Trima 485 är stum som en pinne, oavsett vilket läge som man ställer vredet

i
1545987871_20180914_135000.jpg


Dämparna heter: NR 0,47 P 15 bar, Nr 0,50 P 22 bar

Jag försöker förgäves ladda upp fler bilder men idag kan detta forum inte jävlas nog! Är det inte fel på titeln så hänger sig fanskapet. Nu är jag trött på det här!

Med förhoppning om ett bättre 2019 !!!



   TS
Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Gasdämpare Trima 485, McCormick MTX 140

Fredi  
#540637 Jag bytte på min Ålö för några år sedan. Bara att lägga lastaren mot marken och skruva loss tryckackumulatorerna och nya istället. Du ser vilken som är slut om den är slut så att membranet är sönder genom att sticka t.ex en dorn i anslutningshålet, går den in bara par cm. är membranet helt. Oftast brukar den gå att trycka helt in i bollen. Bollen är även fylld med olja om den är sönder. Helt hemsk att köra med utan dämpare tycker jag också, skumpar och hoppar mycket värre om den inte funkar.

Avatar Fallback

Re: Gasdämpare Trima 485, McCormick MTX 140

430kan  
#540642 Fredi
Alla tiders! När jag letar så hamnar jag hos OIE men de garanterar inte vilket tryck som de sätter i ackumulatorerna, verkar galet men så står det i texten. Var köpte du dina ?
Har skickat mail till Trima, låt se om de är vakna såhär i mellandagarna.

1545995620_dsc_2720.jpg


Tre m3 genomsur flis i en "lobotomerad" oljetank + hydr. pallgafflar, befarar jag kan närma sig två ton.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gasdämpare Trima 485, McCormick MTX 140

Fredi  
#540645 Kommer jag ej fel ihåg så köpte jag mina från Valtra (Agco). Dom säljef Ålö/Quicke delar här i Finland. Borde gå att få genom en hydraulikbutik även såna "bollar" knappast har Trima använt annat än standarddelar till dämpningen?

Användarvisningsbild

Re: Gasdämpare Trima 485, McCormick MTX 140

Bert1  
#540769
430kan skrev:Fredi
Alla tiders! När jag letar så hamnar jag hos OIE men de garanterar inte vilket tryck som de sätter i ackumulatorerna, verkar galet men så står det i texten. Var köpte du dina ?
Har skickat mail till Trima, låt se om de är vakna såhär i mellandagarna.

1545995620_dsc_2720.jpg


Tre m3 genomsur flis i en "lobotomerad" oljetank + hydr. pallgafflar, befarar jag kan närma sig två ton.

Står ju på oies sida att dom är laddade med 2bar och om du vill ha annat tryck så får du uppge det sen står det vidare att laddning och oljemängd sker enl kunds önskemål och att dom ej har möjlighet att beräkna tryck.
Eller du har fått annan info?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).