Traktorer och processorer

Begagnad traktorprocessor?

69 inlägg 27731 visningar 17 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Begagnad traktorprocessor?

ananders  
#526174
källefall8 skrev:Nån som vet vad det är för beg priser på dessa numera?


Såg en hypro 300, fem eller sex år gammal för någon vecka sedan och den begärde de 190.000 kr för.

En ny kostar 245.000 kr

Lantmännen Maskin
Användarvisningsbild

Re: Begagnad traktorprocessor?

ananders  
#526176
källefall8 skrev:Den försvann fortare än jag hann med...


Ja de ligger sällan ute mer än ett dygn...

Avatar Fallback

Re: Begagnad traktorprocessor?

4bikes  
#529437 Hvor kjøper man reservedeler til Niab (515-c) i Sverige?

Avatar Fallback

Re: Begagnad traktorprocessor?

ÅsaNisse  
#529612 Här kan du nog få tag i vad du behöver. NIAB heter tydligen Farma nu för tiden.
http://dahlberg-maskinab.se/

Avatar Fallback

Re: Begagnad traktorprocessor?

4bikes  
#529654 Takk!

Avatar Fallback

Re: Begagnad traktorprocessor?

T24X4  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#532247 Hur ser det ut med traktorprocessorer som har både längd och diametermätning? Har sett nån Niab 5-15B med det, men är det original? Skogs-Olle har det tror jag. Hur är det med noggrannheten i dessa system?

Användarvisningsbild

Re: Begagnad traktorprocessor?

källshult  
#532298 Här haft en niab 5-15 b med längdmätning och det funkade klockrent hände att det blev fukt inne i sitter ett plast lock som man får ta väck och blåsa rent . Längdmätning är standard på 5-15 b har jag för mig . Det var enkelt att se om mätningen stämmer i och med att den stegar 1.5 meter

Avatar Fallback

Re: Begagnad traktorprocessor?

skogsbonden62  
#532304 Niab5-15c har både längd och diameter mätning. b modellen kunde utrustas med diameter mätning innan c modellen släpptes. Noggrannheten är helt ok.Jag har kört i många år med min utan problem

Avatar Fallback

Re: Begagnad traktorprocessor?

Sti L  
#534137 Lengdemåling er tilval i Norge. Har kjøpt en begagnat just.

Användarvisningsbild

Re: Begagnad traktorprocessor?

r81l@hotmail.com  
#537204
Niklas persson skrev:Jag har en vimek tp5-40 till salu om någon är intresserad. Faktiskt en jäkla trevlig maskin med bra kapacitet till bra pris.

Hej tänkte höra om du fick sålt vimeken
Mvh Robert

Avatar Fallback

Re: Begagnad traktorprocessor?

Niklas persson  
#537229 Jepp, den blev såld.

Användarvisningsbild

Re: Begagnad traktorprocessor?

r81l@hotmail.com  
#537352 Niklas jag är intresserad av en tp 5-40 så vill höra lite för och nackdelar

Avatar Fallback

Re: Begagnad traktorprocessor?

Hanses_Enånger  
#540760
r81l@hotmail.com skrev:Niklas jag är intresserad av en tp 5-40 så vill höra lite för och nackdelar
Om jag får kommentera så: Bra enkla grejer, gjord av standardkomponter. Man kan välja utereglage eller köra inifrån hytten. Rulldrift fast man ändå kan köra utskjutet ungefär som en stegmatare. Dåligt tycker jag är vridningen, dels är den lite svag i rörelsen tycker jag dels måste man ha en lång tryckstång och dubbla vidvinkelknut på kraftaxeln för att klara när maskin vrids max. Min är ombyggd så att man inte kan mata när svärdet är ute och det är bra. Vad kostar dom nuförtiden?

Användarvisningsbild

Re: Begagnad traktorprocessor?

r81l@hotmail.com  
#541986 Det finns en på Blocket i Dalarna han begär 85000 kr känns väl som fantasin har flödat när priset sattes?
Annars gillar jag maskinens uppbyggnad mycket mekaniskt= allt går att laga själv.
Tänkte köra med en 6850 med twin trac är det ett bra åk tror du

Avatar Fallback

Re: Begagnad traktorprocessor?

Torbjörn  
#541988
r81l@hotmail.com skrev:Det finns en på Blocket i Dalarna han begär 85000 kr känns väl som fantasin har flödat när priset sattes?
Annars gillar jag maskinens uppbyggnad mycket mekaniskt= allt går att laga själv.
Tänkte köra med en 6850 med twin trac är det ett bra åk tror du


Jag har en tp 5-40, kör med en Valtra 6400 och det går fint. Dock är frontvikter ett måste.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).